La Diputació de Lleida, mitjançant el Patronat de Turisme, ha presentat aquest dimarts, a la ciutat alemanya d'Hamburg l'oferta turística de les comarques de Lleida i de manera específica la relacionada amb el turisme cultural davant d'uns 80 prescriptors turístics alemanys, entre periodistes, agències de viatges i turoperadors turístics.
Aquesta important acció promocional adreçada al mercat alemany s'emmarca dins de l'Any del Turisme Cultural i el programa SomCultura Tour, que organitza l'Agència Catalana de Turisme en col•laboració amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.
L'acte que ha tingut lloc aquesta tarda al View Eeleven, un emplaçament únic a Hamburg amb vistes al port, ha consistit en una presentació de l'oferta turística de Catalunya com a destinació de turisme cultural, amb especial incidència en les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida.
El director del Patronat de Turisme, Juli Alegre, en la seva intervenció va convidar als participants a descobrir la destinació turística de Lleida de la que ha subratllat la gran varietat d'opcions que ofereix amb productes diferenciats entre la zona de la plana i el Pirineu. També va posat en valor la proximitat geogràfica amb la ciutat de Barcelona per a tots aquells que tenen la ciutat Comtal en el seu destí de viatge per venir també a conèixer les comarques de Lleida.
Alegre va posat la destinació turística de Lleida "com a model de turisme sostenible, orientada a un públic que estima l'entorn natural, les muntanyes, els esports d'aventura, l'esquí , la cultura i les tradicions".
La gastronomia de les comarques lleidatanes ha estat representada en aquest acte mitjançant una petita demostració culinària showccoking en la que hi ha participat en xef lleidatà Joan Pallarès. Els productes del territori com ara els formatges, els embotits i la ratafia també hi han estat presents en la degustació gastronòmica, així com els vins amb la D.O Costers del Segre.
Escoltem al director del Patronat de Turisme, Juli Alegre.
Àudio.
Tots els assistents han rebut el Catàleg desplegable de Cultura editat enguany pel Patronat de Turisme amb motiu de l'Any del Turisme Cultura, així com també del catàleg Gaudir Lleida.
Cal destacar que el mercat alemany representa el 8,7% del turisme estranger que anualment reben les comarques de Lleida i ocupa el tercer lloc en importància després de França, que ostenta el 43,5% i el Regne Unit amb el 8,90% dels visitants internacionals. El turisme estranger a les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida va representar l'any 2017 el 15,50 per cent del nombre total de turistes.