La fabricació de vehicles cau per quart mes consecutiu a Espanya Les exportacions disminueixen un 4% el segon mes de l'any

Per Ràdio Balaguer
451 visites
4584C019519Eef74279D810362Dd755Evehiclesnousventadecotxes
La fabricació de vehicles a Espanya encadena quatre mesos consecutius de caigudes, i el mes de febrer es va situar en les 254.945 unitats, un 3,4% menys que al mateix mes de l'any anterior i un 2,5% per sota de les xifres del gener. Així es desprèn de les dades fetes públiques aquest dilluns per l'ANFAC, l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions. D'acord amb aquestes xifres, les exportacions de vehicles fabricats a l'Estat també van caure el febrer, un 4% respecte al mateix mes de l'any 2018, fins a les 202.627 unitats. De fet, les matriculacions europees van caure un 0,9% en el segon mes de l'any, especialment impulsades a la baixa per les xifres espanyoles, que van caure un 8,8%.
 
Durant el mes de febrer, la producció que més va caure va ser la de tractocamions, amb un 42,58% menys, seguida de la de vehicles industrials pesats (7,9%). En canvi va seguir creixent la producció de vehicles comercials lleugers (6%), vehicles industrials lleugers (21%) i furgons (1,22%). 
 
Pel que fa a les exportacions, dels 202.627 vehicles venuts a l'estranger, 163.272 eren turismes, un 4,75% menys que al febrer del 2018, i 4.562 eren tot-terrenys, un 1,2% menys. Pel que fa a vehicles comercials, al febrer es van exportar 34.793 unitats, un 0,54% per sota de les xifres del febrer de l'any anterior, tot i que al mes de gener va créixer en un 6%. 
 
Només les exportacions de vehicles lleugers va créixer durant el mes de febrer, en un 12,4% respecte a l'any anterior.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar