La FaPaC denuncia la manca d'especialistes en educació especial als menjadors escolars. L'entitat assegura que les famílies afectades es veuen obligades a assumir els costos de l'educador per a infants amb necessitats especials.

Per Ràdio Balaguer
565 visites
99Bc558770542A7933Ab99E41E592A2Fcartellcampanyafapacescolainclusivamenjadorsinclusius
La Federació d'Associacions de Pares i Mares de Catalunya (FaPaC) ha denunciat aquest dijous a través d'un comunicat la manca d'especialistes en educació especial als menjadors escolars, un fet amb el qual s'incompleix la normativa i es vulneren els drets fonamentals dels alumnes amb necessitats educatives especials (NEE). Per aquest motiu, la FaPaC ha engegat la campanya 'Escola inclusiva, menjadors inclusius' amb la finalitat de conèixer la realitat que viuen les famílies amb fills i filles amb necessitats educatives especials. Ha fet arribar un formulari a les més de 2.300 AMPA federades per saber si l'alumnat amb NEE es pot quedar a dinar a l'escola i qui assumeix el cost dels especialistes en el temps de menjador, ja que segons l'entitat, moltes vegades són les mateixes famílies. 
 
Segons la FaPaC, la normativa recull que els alumnes amb NEE que s'escolaritzen en centres educatius ordinadors, haurien de tenir garantida l'atenció educativa adequada també durant el temps de menjador. Per aquest motiu, demanen que el Departament d'Ensenyament garanteixi el caràcter obligatori de la prestació del servei de menjador amb especialistes en educació especial als centres educatius ordinadors que tinguin escolaritzats alumnes amb NEE.
 
Per la FaPaC, el buit normatiu i la inacció de l'administració causen ''una greu vulneració'' del principi d'igualtat i no discriminació dels alumnes amb NEE escolaritzats en centres ordinadors. Per la FaPaC cal que l'administració es faci càrrec d'aquesta reivindicació legítima de la mateixa manera que succeeix en els centres d'educació especial. 
 
En el mateix comunicat, la FaPaC assegura que la manca de personal de suport al menjador és coneguda des del curs 2008-2009 per part d'Ensenyament, quan va fer un informe sobre la implementació de les unitats d'educació especial (USEE). Per aquest motiu, considera que ''no és admissible'' que després d'una dècada no s'hagi resolt la dotació d'especialistes d'educació especial en horari de menjador en els centres ordinaris. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar