La FCAC preveu una davallada del 15% en la producció d'oli d'oliva a Catalunya respecte a la campanya passada. La collita se situarà en unes 31.800 tones i serà lleugerament superior a la mitjana dels darrers anys

Per Ràdio Balaguer
534 visites
3E23B6B9D04542714F75B2Fc7F7Ca79Foli
La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) preveu una caiguda de gairebé un 15% en la producció d'oli d'oliva en relació amb la campanya 2017-18. Enguany, la collita se situarà entorn a les 31.800 tones, que tot i la davallada respecte a l'any passat serà lleugerament superior a la mitjana dels darrers anys. Per demarcacions, les cooperatives estimen una producció d'unes 20.000 tones d'oli d'oliva a Tarragona, d'unes 10.000 a Lleida i d'unes 1.800 tones entre Barcelona i Girona. El responsable d'oli de la FCAC, Antoni Galceran, preveu una campanya "correcta" a nivell productiu, tot i que la producció final "dependrà de les pluges del mes d'octubre -sobretot en els secans- i dels rendiments d'oli que s'acabin obtenint".
 
La campanya passada la producció d'oli d'oliva es va situar en unes 36.500 tones, de les quals 24.000 es van obtenir a les comarques de Tarragona, 11.000 a les de Lleida i 1.500 tones, entre Barcelona i Girona.
 
Galceran apunta que la davallada generalitzada de la producció, que podria caure un 8% a nivell mundial, "fa preveure que no hi ha motius per esperar una nova baixada del preu i més tenint en compte l'increment sostingut del consum d'oli d'oliva les últimes campanyes. El preu de l'oli d'oliva havia registrat una caiguda d'un 30% en els últims mesos, arribant als 2,61 euros/quilo al maig.
 
A nivell mundial, les primeres estimacions coincideixen en una davallada de la collita en els principals països productors (Itàlia, Grècia i Tunísia). L'estat espanyol és l'únic productor on, de forma global, hi ha una previsió d'increment del 15%, arribant al voltat del milió i mig de tones.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar