La grip a Catalunya continua el seu descens tot i que es manté en activitat moderada.
La taxa d'incidència de síndromes gripals ha disminuït durant l'última setmana un 14,4% respecte a l'anterior, amb una incidència de 280,91 casos per 100.000 habitants. Això correspon encara a un nivell moderat d'intensitat respecte del llindar epidèmic establert per aquesta temporada, de 109,4 casos per 100.000 habitants. L'activitat gripal hauria arribat al seu pic la setmana del 15 al 21 de gener, continuant el descens d'activitat per aquesta temporada.
Durant la setmana del 29 de gener al 4 de febrer, els casos de grip han disminuït en tots els grups d'edat excepte en els adults menors de 65 anys, que es manté estable.
Pel que fa als ingressos hospitalaris greus pel virus de la grip, del 29 de gener al 4 de febrer es van registrat 30 ingressos en els hospitals de la xarxa sentinella, i des de l'inici de la temporada (a principis d'octubre) un total de 838. A més, la gran majoria, el 64,5%, no estaven vacunats.
Aquestes són algunes de les dades recollides al Pla d'Informació de les infeccions respiratòries agudes a Catalunya (PIDIRAC, temporada gripal 2017-2018) que també destaca que el 061 Catsalut Respon ha atès 34.805 casos aquesta setmana dels quals 2.367 han requerit l'atenció d'un metge a domicili. En relació a la setmana anterior suposa una disminució dels casos d'un 3,25% i una reducció de les visites domiciliàries d'un 3,51%.
Des del departament de Salut recorden també que la millor manera de protegir-se i evitar la propagació de la grip és la vacunació i el manteniment d'unes bones pràctiques d'higiene, com rentar-se les mans de manera regular.
Per a més informació es recomana trucar al 061 CatSalut Respon, el telèfon de Salut de Catalunya, les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any. I també al web de Canal Salut.