LA IX FIRA DELS SOMNIS ESPERA OMPLIR BALAGUER DE SOLIDARITAT
Una de les millors mostres de solidaritat d'una ciutat i d'una comarca la podrem trobar en la IX Fira dels Somnis contra el càncer infantil que celebrarà el seu acte de cloenda el proper diumenge dia 4 de maig a l'esplanada del parc de la Transsegre i l'avinguda dels Països Catalans de Balaguer.
Fins al moment unes 400 entitats entre les que trobem ajuntaments, centres educatius, residències, empreses, associacions, clubs esportius... ja han aportat el seu gra de sorra per fer possible un projecte comunitari al voltant de la lluita contra el càncer infantil amb el lema investigació avui salut per demà que pretén avançar en la cura i la millora de la vida dels infants i les famílies afectades.
La diada començarà amb la cursa caminada solidària, més gran de les Terres de Lleida, amb una inscripció que espera superar les 3.000 samarretes venudes. La seva compra es pot fer de manera presencial al Casal de Lapallavacara i a la piscina coberta de Balaguer o de manera online a través d'una plataforma habilitada a la web de la Fira dels Somnis.
Aquesta activitat física, que començarà a les 10 del matí a la plaça de l'Estació d'autobusos tindrà dos recorreguts urbans, un de 5 km per als atletes i un altre de 3 km d'àmbit molt més familiar i obrirà les portes a una fira lúdica-educativa amb més de 100 activitats agrupades en diferents àmbits temàtics adreçades al conjunt de la ciutadania però on els joves i els infants han de ser els veritables protagonistes.
Entre els àmbits d'aquest any hi destaca el món del motor amb una gran trobada matinal solidària amb una previsió d'assistència de centenars de motards provinents de tot Catalunya, una mostra de vehicles clàssics, una exposició dels tractors antics i una concentració de cotxes Ford Mustang. El passeig en quads i les exhibicions de joves pilots motoristes complementaran aquest espai.
En el àmbit musical hi haurà diferents escenaris amb concerts en viu de cantants i grups musicals de diferents estils, amb actuacions artístiques de les escoles de dansa i exhibicions de balls populars. La cultura popular serà present amb balls de gegants i capgrossos de vuit colles geganteres de les Terres de Lleida, demostracions dels balls de bastons i una ballada de sardanes per part d'una colla sardanista infantil. L'animació dels tambors del grup d'armats i de la música d'una xaranga ompliran tots els espais de la fira.
El món de l'esport i l'aventura també hi serà àmpliament representat amb tallers i partits de les diferents disciplines i modalitat coordinats pels clubs esportius de la ciutat, els jocs populars i de carrer, els circuits de bicicletes, patinets i balanzbike, el tir amb arc, les exhibicions de monopatins... L'enlairament d'un globus aerostàtic així com la presència dels cavalls de l'Albert Hermoso amb una demostració d'aquest campió de l'equitació, ompliran de més encant aquest bloc.
Els Ajuntaments de la Noguera també hi seran presents en l'espai del Passeig del pobles amb estands de promoció dels respectius municipis, així com els serveis públics i algunes entitats i associacions. No podem oblidar l'espai el Bosc dels Somnis, espai que acull les mostres dels treballs portats a terme en els centres educatius i les residències geriàtriques al llarg del curs, així com un ventall variat de tallers didàctics i d'exposicions culturals i pedagògiques.
No hem d'oblidar que la Fira dels Somnis té una finalitat recaptatòria i tot el que es fa va destinar a la investigació del càncer infantil de l'Hospital de la Vall d'Hebron. Des de la Comissió organitzadora valoren molt positivament la implicació global de Balaguer i la comarca en aquest gran projecte, que ens ha d'omplir d'orgull i servir d'exemple com a comunitat sensible i solidaria envers a problemàtiques com el càncer infantil.