La Junta Electoral no vol ni llaços grocs ni pancartes pels presos. Els Mossos estan obligats a notificar els llaços grocs i les pancartes penjats en edificis i llocs públics.
Els Mossos han rebut l'ordre de notificar la col·locació de llaços grocs o pancartes en favor dels polítics i líders civils independentistes empresonats. La Junta Electoral diu que suposa una ingerència en la campanya electoral.
La Junta Electoral va publicar al BOE aquesta obligació, i la policia compleix l'ordre.
Els símbols més perseguits aquests dies, però, són les pancartes que alguns ajuntaments han penjat a les seves balconades. L'alcaldessa de Girona ja va haver de retirar una primera pancarta, i la que hi ha ara de moment ni els Mossos ni la Junta Electoral no li han requerit que la tregui.
A Badalona, en canvi, han hagut de retirar fins a 3 pancartes amb consignes de llibertat i democràcia, perquè la Junta Electoral Central els hi ha obligat, segons ells a instàncies del PP, que els ha denunciat.
Segons Interior, els Mossos han rebut set requeriments de denúncies de particulars per fer retirar símbols sobiranistes d'edificis de la Generalitat.