La música dels clarinets de l’Ensemble Ventus ha omplert l’Església del Miracle
Aquest dissabte a la tarda, l’Església del Miracle de Balaguer ha estat l’escenari d’un concert de l’Ensemble Ventus, una formació de clarinetistes que ha presentat el programa Els clarinets sonen.
L’Ensemble Ventus és una formació musical jove que neix amb la voluntat de difondre la música a partir d’un clar eix vertebrador: el clarinet. Fundada l’any 2024, està integrada per clarinetistes amb trajectòries molt diverses, des d’estudiants que estan finalitzant els seus estudis de clarinet fins a intèrprets amb una àmplia experiència en el món professional. Aquesta formació es caracteritza per ser una plataforma de creació i experimentació que fomenta la formació i l’experiència dels seus membres, contribuint així al seu creixement personal i professional.
Sota la direcció de Miguel Castro Santafé, fundador també de la formació, han interpretat un repertori amb peces de Wolfgang Amadeus Mozart, Carl Maria von Weber o Béla Bartók, entre d’altres.
Prop de 200 persones han omplert l’església i han gaudit d’un concert organitzat per l’Orfeó Balaguerí, com una proposta musical més de l’entitat, més enllà dels seus propis concerts corals.
Músics de l’Ensemble Ventus:
-
Albert Solé Calduch
-
Àlex Ariño Jové
-
María Ginesta Simón
-
Robert Solé Ruestes
-
Jordina Sanahuja Sanz
-
Francesc Buixadera Solans
-
Darius Berasoaie Grigoras
-
Xavier Esquerda Rivera
-
Ariadna Gavaldà Pons
-
Malena Peró Cunyat
-
Víctor Lleixà Lleixà