La nova temporada d’esquí al Pirineu de Lleida comença amb l’objectiu de consolidar els 1,4 milions de forfets
L’anterior campanya es va tancar amb un impacte econòmic d’aproximadament 317 milions d’euros i les 11 estacions d’alpí i nòrdic han invertit més de 14 milions en millores
El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, acompanyat del vicepresident del Patronat de Turisme, Juan Antonio Serrano, ha presidit aquest dimecres la presentació de la nova temporada de neu al Pirineu de Lleida. Talarn ha explicat que aquesta campanya comença amb l’objectiu de “consolidar els més d’1,4 milions de forfets venuts, cosa que suposaria repetir els bons resultats de les últimes quatre temporades”. El president ha destacat també que les estacions van generar la temporada passada un impacte econòmic directe d’uns 317 milions d’euros a la Val d’Aran, l’Alta Ribagorça, el Pallars Sobirà, el Solsonès, l’Alt Urgell i la Cerdanya. Així mateix, Talarn ha apuntat que els 11 complexos d’esquí alpí i nòrdic han invertit 14,40 milions d’euros en millores per aquesta temporada.
Per la seva part, Serrano ha subratllat que “el Propòsit del Patronat és fer de Lleida el millor lloc per viure-hi i això vol dir també assegurar oportunitats laborals per la població local”. En aquest sentit, ha assegurat que les 11 estacions del Pirineu suposen 2.200 llocs de treball directes, als que cal sumar uns altres 8.000 en sectors com la restauració, l’hoteleria o les empreses que ofereixen activitats complementàries. Serrano ha assenyalat que “el Pirineu de Lleida disposa de més de 500 quilòmetres de pistes d’esquí, una oferta que ens fa realment únics i que consolida el nostre lideratge dins el sector”.
L’acte ha comptat també amb una taula rodona del director general de Baqueira Beret, Alex Barés; el director de Negoci i Estratègia d’FGC Turisme, Enric Serra; el director de Port del Comte, Albert Estella, i el director de Lles de Cerdanya, Ramon Sellés, en representació de les estacions de nòrdic de Lleida. El debat, moderat pel periodista Artur Peguera, ha servit per posar sobre la taula els quatre principals eixos estratègics de les estacions: sostenibilitat, inversió, esdeveniments i internacionalització.
El director del Patronat, Juli Alegre, ha estat l’encarregat de presentar la campanya per promocionar l’oferta turística de la demarcació, que inclou imatges d’esquí alpí, esquí nòrdic, raquetes, cultura, natura i gastronomia. Alegre també ha detallat les principals accions que es desenvoluparan durant l’hivern, com per exemple una campanya de relacions públiques al mercat francès, l’assistència a fires com la World Travel Market de Londres o FITUR de Madrid i l’organització de viatges per periodistes i creadors de contingut per mostrar una experiència real a la nostra destinació. A la presentació també han assistit els diputats Antoni Carré, Rosalia Carnicé, Núria Palau i Joan Simeón, a més dels directors de les estacions i els representants de la Junta General del Patronat.