La PAC 2021 2027 tindrà un 5% menys de pressupost pel Brexit i altres factors com les migracions. La CE aposta per ''simplificar'' el compliment de la normativa per accedir a les ajudes i centrar el criteri en els resultats obtinguts en l'agricultura

Per Ràdio Balaguer
458 visites
80C4C0F85Fc9E54Ab61439575D194662Olives2
La proposta per a la Política Agrària Comuna (PAC) per al període 2021-2027 tindrà un 5% menys de partida pressupostària a causa del Brexit i altres factors com les migracions i la seguretat europea. Així o ha explicat la cap d'Unitat adjunta de la Direcció General d'Agricultura i Desenvolupament Rural de la Comissió Europea (CE), Maria Gafo, durant un debat sobre la PAC a Lleida organitzat ahir per la Cadena Ser i la UdL. 
 
El pressupost està previst que se situï en 365.000 MEUR i a l'estat espanyol la retallada es traduirà en un 3,5% menys d'ajuts en pagaments directes que es quedaran amb 33.481 MEUR. La CE aposta per ''simplificar'' el compliment de la normativa per accedir a les ajudes i centrar el criteri en els resultats obtinguts en l'agricultura.
 
Als 365.000 MEUR que es preveuen per al pressupost per a la PAC 2021-2027 cal sumar-hi 10.000 MEUR en investigació. 
 
Maria Gafo ha explicat que la proposta de la nova PAC s'ha fet a partir d'una consulta pública que ha comptat amb la participació de més de 320.000 ciutadans de la Unió Europea. Així mateix, també s'ha consultat amb experts i s'ha fet una avaluació de l'impacte que suposa per a la població. A partir d'aquesta enquesta s'han tret conclusions positives com la competitivitat del sector, les exportacions de productes de valor afegit o l'impacte en la renda dels agricultors. 
 
En el mateix debat també ha participat l'administrador investigador del Servei d'Estudis d'Agricultura i Desenvolupament Rural del Parlament Europeu, Albert Massot, que ha destacat que per primera vegada la reforma no es focalitza amb els mecanismes sinó en canviar el model d'aplicació. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar