La Paeria de Balaguer convoca els ajuts destinats a les entitats i associacions culturals per a la realització, promoció i difusió de projectes i/o activitats culturals. També s'ha obert la convocatòria d'ajuts a les entitats esportives

Per Ràdio Balaguer
609 visites
39560E445D0D9D4Faf9403Ea7A15E61Cballdebastonstaller

La Paeria de Balaguer ha convocat els ajuts a les entitats i associacions culturals per a la realització, promoció i difusió de projectes i/o activitats culturals. La convocatòria està dotada amb una partida de 40.000 euros inclosa en el pressupost del 2020.

 

Segons ha explicat a Ràdio Balaguer, el tècnic de Cultura de la Paeria, Pep Angerri, la convocatòria es va publicar el passat divendres al BOP (Butlletí Oficial de la Província) i les entitats tenen fins al 3 de novembre per demanar aquestes ajudes.

 

Les diferents entitats poden demanar ajudes, i habitualment així ho feien, per a la realització de les diferents activitats que organitzen durant l'any tot i que aquest cop, segons ens ha comentat el mateix Pep Angerri, la Paeria preveu que les ajudes es demanin per altres actuacions després que aquest any, a causa de la pandèmia, les associacions s'han vist obligades a suspendre bona part de la seva activitat.

 

Normalment, opten a aquestes subvencions entre  20 i 25 entitats culturals però també associacions d'àmbit social o de joventut, un fet que a partir de l'any que ve es preveu que ja no es produeixi perquè, segons també explica Pep Angerri, des de la Paeria preveuen obrir línies d'ajut específiques per aquests sectors.

 

Per optar a les diferents ajudes les diverses entitats hauran d'estar inscrites a partir de l'any que ve al Registre d'Entitats que està elaborant la Paeria, un requisit no imprescindible encara per a la convocatòria d'enguany.

 

D'altra banda, la Paeria també ha obert la convocatòria del programa d'ajuts a les entitats esportives de la ciutat de Balaguer. En aquest cas, la dotació econòmica d'aquest Programa serà d'un màxim de 112.000,00 euros.

 

L'objecte d'aquest Programa és regular la col·laboració econòmica de l'Ajuntament de Balaguer amb les entitats i/o persones físiques que fomentin la promoció i la formació de l'esport de base i categories inferiors, i/o aquelles que fomentin i/o organitzin activitats en matèria esportiva.

 

Seran despeses subvencionables les despeses derivades de les següents activitats: la participació en campionats oficials de la seva modalitat esportiva; l'organització d'activitats esportives i/o de formació tècnico-esportiva; o la participació en activitats de formació esportiva.

 

Entre d'altres, i a nivell d'exemple, podran ser objecte de subvenció despeses com: Despeses pròpies de l'activitat esportiva (llicències federatives, factures d'arbitratges i jutges, costos de desplaçament i allotjament, factures de material esportiu, factures de material gràfic per a la difusió de l'activitat, factures de material de farmaciola o de rehabilitació i fisioteràpia, factures d'inscripció a cursos o activitats de formació, factures de serveis tècnics esportius externs, factures de servei, equips, infraestructures i subministraments diversos derivats de l'organització de l'activitat esportiva o de formació, etc.). Despeses d'estructura de l'entitat (lloguer de local, pòlisses d'assegurances obligatòries, de subministraments, de telefonia, de material de papereria, despeses de personal, de manteniment web, etc.).

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar