La Paeria de Balaguer encarrega un estudi per definir com ha d'acabar sent el pont de Sant Miquel i possibilitar-hi unes voreres més amples

Per Ràdio Balaguer
578 visites
C7Ef429333501Ac5410E1C4D49B87Ce2Vorerespontdesantmiquel3

La Paeria de Balaguer ha encarregat un estudi per definir com ha d'acabar sent el pont de Sant Miquel i possibilitar-hi unes voreres més amples.

Segons el paer en cap, Jordi Ignasi Vidal, l'estudi s'ha encarregat a un enginyer de prestigi per trobar una solució a les voreres actuals, "que són molt estretes". També, segons el paer en cap, l'actual pont té una aparença molt de carretera i més després d'haver-hi instal·lat les biones, unes biones que, des que hi són, ha recordat Vidal, han facilitat que no s'hagi produït cap més accident de trànsit al pont de Sant Miquel (n'hi havia hagut 28).

El paer en cap diu que l'estretor actual de les voreres dificulta el pas dels vianants, "sobretot si vas carregat o en cadira de rodes o si portes un cotxet i et ve algú de cara. No és una mida humana, volem trobar una solució que faci les voreres més amples".

Després de la retirada de les antigues proteccions de separació entre el vial rodat i les voreres al pont de Sant Miquel, l'any 2017 es van instal·lar les biones per garantir la seguretat dels vianants i també dels vehicles.

La Paeria va ser l'encarregada de traure les antigues proteccions i Carreteres, de qui depèn aquest tram urbà de via, ja que forma part de la carretera C-12, va ser l'encarregada d'instal·lar la biona.

Ja es va dir aleshores, però, que aquesta no era una solució definitiva a l'espera que aquest tram de via i també el carrer Urgell siguin municipals, cosa en la que continuen treballant des de la Paeria.

D'altra banda, l'equip de govern preveu adjudicar de forma imminent a una empresa externa el pintat dels diferents passos de vianants de la ciutat. Segons el paer en cap, no es repintaran tots però sí els que estiguin més deteriorats. Vidal ha recordat que aquesta és una tasca que ja es va fer amb personal propi però "o no vam endevinar la tipologia de pintura o el protector que havia de fer perdurar-la no ha funcionat per la qual cosa s'han envellit pràcticament al mateix ritme que els que no vam pintar i ara de cop i volta sembla que t'hagin desaparegut molts passos de vianants simultàniament".

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar