La Paeria de Balaguer i la UdL mantenen les tasques de pre-monitoratge per mesurar l'eficiència energètica d'edificis públics. Aquesta setmana s'ha fet una reunió amb els investigadors del grup de recerca en energia per donar continuïtat al projecte

​​​​​​​Fins ara s'ha fet la premonitorització a la biblioteca municipal i al Xalet Montiu i properament es procedirà a fer el monitoratge en altres edificis com el Centre de Recursos Pedagògics, el Teatre Municipal, el Museu i l'escola Àngel Guimerà

Per Ràdio Balaguer
949 visites

La ciutadania podrà tenir accés a les dades a través d'Internet, consultant la web de la paeria o la de la UdL, i també a través d'una pantalla tàctil que s'instal·larà a l'entrada de la Paeria i on es podran veure les dades de consum d'aquests edificis en temps real

La Paeria de Balaguer ha mantingut aquesta setmana una nova reunió telemàtica amb les investigadores i investigadors del grup de recerca en energia i intel·ligència artificial GREiA de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida (UdL) per donar continuïtat a la tasca de pre-monitoritzatge d'edificis públics de la ciutat per estudiar-ne la seva eficiència energètica.

Es tracta d'una actuació que forma part de l'Operació ESPAI LIES del projecte PECT Green&Circular i que la UdL ha volgut fer aquí a Balaguer, segons explica el paer en cap, Jordi Ignasi Vidal, que recorda que el treball consistirà en obtenir dades reals de demanda i consum per millorar l'eficiència energètica en edificis públics.

Fins ara s'ha fet la premonitorització, és a dir, comprovar que els aparells que s'han instal·lat funcionen, a la biblioteca municipal i al Xalet Montiu i ara ja es procedirà a fer el monitoratge en altres edificis com el Centre de Recursos, el Teatre Municipal, el Museu i l'escola Àngel Guimerà.

La ciutadania podrà tenir accés a les dades a través d'Internet, consultant la pàgina web de la paeria o la de la UdL, i també a través d'una pantalla tàctil de dos metres d'altura per un metre d'ample que s'instal·larà a l'entrada de la Paeria i on es podran veure les dades de consum en temps real.

La pantalla també oferirà la possibilitat que la gent interactuï responent enquestes o fent aportacions.

Amb les dades obtingudes, i aplicant tecnologia de Big-Data i Intel·ligència Artificial, es podrà veure el consum real i avaluar comportaments i necessitats o ús real de serveis. Així, es podran extrapolar punts reals de disminució de la demanda d'edificis com a pas previ a les actuacions de millora a realitzar.

Per la seva banda, la Paeria, en el marc del Projecte d'Especialització Competitiva (PECT) Green&Circular, coordinat per la Diputació de Lleida, té previst situar el CESET l'Energy-Hublab d'innovació oberta en eficiència energètica i energies renovables.

Galeria (2 fotos)

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar