La Paeria de Balaguer porta a aprovació en el ple d'aquest dijous un conveni de col·laboració entre la Diputació, la pròpia Paeria i el Consell Comarcal de la Noguera per a la creació del 'Punt d'atenció GLOBALleida Noguera' al CEI Balaguer

Per Ràdio Balaguer
426 visites
6A591C8Db7C74Dd5726124435A8B1Ee1Ceibalaguer2

La Paeria de Balaguer porta a aprovació en el ple d'aquest dijous un conveni de col·laboració entre el Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, la pròpia Paeria i el Consell Comarcal de la Noguera per a la creació del "Punt d'atenció GLOBALleida Noguera" al CEI de Balaguer.

Segons el paer en cap, Jordi Ignasi Vidal, és un servei que fins ara donava la Diputació a la ciutat de Lleida i amb aquest nou punt a Balaguer es vol descentralitzar.

La posada en marxa d'aquest nou servei a Balaguer va acompanyada d'una partida econòmica de 15.000 euros, dels quals 4.000 es destinaran a cursos de formació i activitats i 11.000 a personal. Si s'aprova el conveni, el punt de GLOBALleida a Balaguer es posarà en marxa de forma immediata.

D'altra banda, el ple d'aquest dijous també debatrà dues modificacions de crèdit, una del pressupost de la Paeria de Balaguer i l'altra de l'IMPIC. Pel que fa a la de la Paeria, hi ha una partida de 5.000 euros destinada a adequar una autocaravana que un ciutadà ha donat a la capital per utilitzar-la com a "Punt Lila". 

També en aquestes modificacions s'inclouen 13.000 euros per pagar l'augment dels interessos dels préstecs que té contractats la Paeria actualment; 110.000 euros que corresponen a l'increment de l'1,5 % dels sous de la plantilla aprovat recentment pel Govern espanyol; i 20.000 euros més per pagar l'increment del cost d'algunes activitats organitzades des de l'IMPIC a causa de la puja de l'IPC.

El ple d'avui també porta a aprovació inicial l'ordenança de gestió de residus. L'equip de govern ha elaborat aquesta nova normativa amb la voluntat de contribuir a conscienciar la ciutadania de la importància de fer una bona gestió dels residus. Per aquest efecte es derogarà l'article 16 i tot el capítol 8 de l'Ordenança municipal de Policia i Bon Govern. A més, es farà un refós del que era fins ara l'Ordenança de Residus de la construcció, aprovada el setembre de 2019.

L'Ordenança parteix dels principis orientadors de les tres erres, reduir, reutilitzar i reciclar, per tal d'evitar un consum innecessari i introduir el concepte d'economia circular. En aquest sentit, es pretén avançar cap a un model de gestió dels residus que es basi en la implicació de la ciutadania, i posar en coneixement els drets i deures de la ciutadania en aquest àmbit. L'Ordenança regularà la gestió dels residus municipals, la gestió dels residus comercials, els residus industrials i els residus d'obres i enderrocs. També s'hi regula el Servei de Deixalleria i el tractament de residus i es preveu la creació d'un servei de deixalleria mòbil.

El darrer títol de l'Ordenança recull la Inspecció i el Règim sancionador, on es regulen les sancions i on es preveu que les quantitats per infringir-la siguin molt més altes, fet que s'espera que pugui ser dissuasori a l'hora d'efectuar una mala gestió dels residus. La sanció mínima passa de 60 euros a 250 i la més alta arribarà fins als 3.000 euros.

Durant el 2021 es van sancionar un total de 17 infraccions, i fins octubre d'enguany ja se n'han realitzat 44. 

Finalment, el ple d'aquest dijous porta a debat una moció de la CUP per l'aixecament de la suspensió de la Declaració d'independència de la República Catalana, aprovada pel Parlament de Catalunya el 27 d'octubre de 2017.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar