La Paeria de Balaguer tancarà al públic demà al matí i durant una setmana els parcs infantils i les zones i pistes esportives a l'aire lliure en què no es practica esport federat. Ho farà després que els últims dies s'hagi disparat el risc de rebrot de la
A més, també s'han ajornat altres activitats com la sessió oberta a la ciutadania del Pla Estratègic de Cultura prevista per dimecres, l'acte de dijous en motiu del Dia Internacional de la Dansa i la projecció del Cicle Gaudí de Cinema
La Paeria de Balaguer tancarà al públic demà al matí i durant una setmana els parcs municipals i també l'accés a les zones i pistes esportives a l'aire lliure. No es tancarà, però, l'accés a les pistes o equipaments en què es practica esport federat, com el camp de futbol o la pista d'atletisme. Ho farà després que els últims dies s'hagi disparat el risc de rebrot de la Covid-19 a la ciutat.
Així ho ha explicat el paer en cap, Jordi Ignasi Vidal, que diu que "darrerament hi ha hagut un increment molt gran de casos de covid-19 i que la transmissió del virus s'està considerant comunitària".
El paer en cap també ha explicat que amb la col·laboració dels Mossos d'Esquadra es farà també un seguiment específic de les acumulacions de gent.
També ha fet una crida a la ciutadania per que sigui conscient de la situació i sigui responsable, complint amb les normes de salut, i no amagar-se per incomplir aquestes restriccions.
A banda d'aquestes mesures s'ha decidit ajornar altres actes que comptessin amb públic, com la "sessió de retorn" oberta a la ciutadania on l'empresa Bissap havia d'explicar la diagnosi que ha elaborat per definir el Pla Estratègic de Cultura. Aquesta sessió s'havia de fer aquest dimecres al Teatre Municipal.
També el Teatre havia d'acollir el dijous la celebració del Dia Internacional de la Dansa. L'acte havia d'incloure la peça ÀER de LAIA SANTANACH, gràcies a l'acord amb Fira Tàrrega i emmarcat dins del circuit Nòmada, i la projecció del vídeo LA DANSA ÉS SEGURA a càrrec dels centres de dansa de Balaguer.
Finalment també s'ha ajornat la sessió de cinema del Cicle Gaudí, prevista per al divendres al Cinema Balaguer, i a la que estava previst que es projectés la pel·lícula 'Sentimental', de Cesc Gay.
Totes aquestes mesures arriben després que segons Salut, Balaguer ha esdevingut actualment la ciutat amb el risc més alt de Catalunya, i té una velocitat de contagi també més alta que ahir, amb un valor de 1.57.
▪️Durant les últimes hores el nombre de contagis de Covid19 a la ciutat de Balaguer ha augmentat notablement.
— Paeria de Balaguer (@ciutatbalaguer) April 27, 2021
Demanem, una vegada més, la col·laboració de tota la ciutadania per tal de frenar la tendència actual.
🎥 Ho explica el paer en cap, Jordi Ignasi Vidal pic.twitter.com/qWOZhBXqrZ