La Paeria de Balaguer treballa per poder optar a les ajudes de la Llei de Barris de la Generalitat. La ciutat podria rebre entre 10 i 12 milions d'euros però abans cal tenir enllestit el programa de memòria d'intervenció integral
L'informe ha de contemplar actuacions en tres àmbits concrets, segons ha explicat la paera en cap, Lorena González. Es tracta de transformacions físiques, actuacions de transició ecològica i iniciatives d'acció sociocomunitària
La Paeria de Balaguer treballa per poder optar a les ajudes de la Llei de Barris de la Generalitat. La ciutat podria rebre entre 10 i 12 milions d'euros però abans cal tenir enllestit el programa de memòria d'intervenció integral
L'informe ha de contemplar actuacions en tres àmbits concrets, segons ha avançat a Ràdio Balaguer la paera en cap, Lorena González. Es tracta de transformacions físiques, actuacions de transició ecològica i iniciatives d'acció sociocomunitària.
Balaguer optarà a les subvencions de la Llei de Barris després d'haver format part de la fase pilot del pla 'Barris amb futur', un pla per millorar les condicions de vida dels veïns de barris en situació de vulnerabilitat amb intervencions urbanes però sobretot amb l'impuls de més polítiques socials.
Lorena González ha explicat que ja s'ha començat a treballar en la confecció de la memòria a presentar per tenir-la enllestida "abans de l'estiu". L'objectiu és que quan surti la convocatòria de la Llei de Barris Balaguer tingui els deures fets. Per preparar l'informe que, segons la paera en cap, ha de ser equilibrat i inclusiu, ja s'han mantingut reunions amb els responsables de Serveis Socials del Consell Comarcal de la Noguera "perquè creiem que hem d'anar de la mà". En aquest sentit, ha afegit que "és fonamental que aquest projecte no només sigui una inversió física, sinó que també tingui una component social potent" i ha avançat que es podrien introduir diverses iniciatives, com ara programes per a la mediació de carrer i l'acompanyament social, així com actuacions per combatre l'absentisme escolar o la creació de casals socials per a diferents col·lectius. "Hi ha moltes idees que caldrà concretar, però l'objectiu és que el projecte sigui equilibrat i que els diferents eixos tinguin el mateix pes. No es tracta d'apostar només per una cosa, sinó d'aconseguir un projecte integral que tingui en compte totes les necessitats", ha subratllat González.
La paera en cap també ha posat de manifest que aquest ha de ser un projecte de ciutat "consensuat" (igual que el projecte de tramviarització o la millora del carrer Urgell) per la qual cosa se'n farà partícips els grups de l'oposició, els veïns del centre històric i els comerciants, entre altres actors i agents que puguin estar implicats en el nucli antic de Balaguer.
L'enfocament integral que proposa la Paeria de Balaguer posa de manifest la seva voluntat d'aconseguir una millora real i duradora del centre històric, amb una aposta clara per la inclusió social i la cohesió comunitària.