La Paeria engega una consulta pública prèvia amb la voluntat d'aprovar una ordenança que reguli determinats aspectes d'habitatge a la ciutat. Kevin Bruque: la Paeria ha d'esdevenir un agent actiu i central d'habitatge a la ciutat
La Paeria de Balaguer ha engegat una consulta pública prèvia perquè té la voluntat d'aprovar una ordenança que reguli determinats aspectes d'habitatge a la ciutat. Segons el paer d'Afers Socials i Participació, Kevin Bruque, la Paeria ha d'esdevenir un agent actiu i central d'habitatge a la ciutat. Amb aquest objectiu es preveuen comprar més habitatges i treballar per disposar de més cessions per part de propietaris que vulguin posar els seus pisos a lloguer. Això, segons Bruque, obligarà a fer regulacions per poder actuar d'una manera més ordenada.
Amb la nova ordenança es vol garantir el dret a l'habitatge digne, regular el parc immobiliari públic i social de la Paeria i donar més eines a la ciutadania per garantir l'accés a l'habitatge.
El mateix Kevin Bruque ha recordat que en el pressupost d'aquest 2020 hi ha una partida important d'inversió en habitatge social, una part de la qual es destinarà a la compra de 13 pisos del carrer Ramon Llull propietat d'una entitat bancària. En aquest sentit, i tenint en compte que hi ha més demanda que oferta, des de la Paeria no es descarta tampoc continuar treballant per poder adquirir més habitatges, actualment la majoria a mans d'entitats bancàries, o fer de mediadors amb les mateixes perquè els posin a disposició de la ciutadania.
Actualment, la borsa d'habitatge de la Paeria compta amb 80 pisos que ja estan ocupats.
Els interessats en aportar idees, propostes, consultes, opinions o suggerències, ho poden fer per correu electrònic a l'adreça consultapublicaprevia@balaguer.cat, tot indicant el nom i cognoms del ciutadà o ciutadana que les realitza.
El termini de recepció s'acaba el dimecres 30 de setembre.