La pedregada de divendres va afectar prop de 5.800 hectàrees de cultius a Ponent, principalment de fruita dolça. Alcarràs és el municipi més afectat però la tempesta també va tocar a municipis de la Noguera i les Garrigues

Per Ràdio Balaguer
544 visites
12993C65Cfbc39C377E6Fd57C8C6982Ffruitapedregada
La tempesta de pedra que divendres al vespre va descarregar de forma irregular a les terres de Ponent ha malmès 5.765 hectàrees de cultius, principalment de fruita de pinyol.
 
Segons dades recollides pel Departament d'Agricultura, el municipi més afectat és Alcarràs, al Segrià, amb 1.620 hectàrees de fruita de pinyol que han percebut danys situats entre el 60 i el 100%. La pedra, però, va causar danys a un total de 13 municipis del Segrià, la Noguera i les Garrigues.
 
Aquí a la Noguera, el municipi més afectat és Torrelameu, on hi ha danyades 50 hectàrees de fruita de pinyol i 100 hectàrees de fruita de llavor. L'afectació és d'entre els 30 i el 40 %, segons ha explicat a Ràdio Balaguer, Ferran de Noguera, director dels serveis territorials del departament d'Agricultura a Lleida.
 
Àudio. 
 
El cultiu més afectat és la fruita dolça, de llavor i de pinyol, tot i que també hi ha danys a la vinya i en finques de blat de moro, amb més 1.000 hectàrees afectades.
 
Àudio. 
 
Els pagesos van començar a rebre aquest dilluns la visita dels pèrits que han d'avaluar les pèrdues per poder tramitar el cobrament de l'assegurança agrícola, unes visites que continuaran els propers dies, ja que la majoria de productors actualment tenen el cultiu assegurat. Així ho ha destacat també el mateix Ferran de Noguera.
 
Àudio. 
 
Ferran de Noguera també ha recordat que via OPFH hi ha una línia d'ajudes per invertir en la instal•lació de malles antipedra.
 
La pedra que va caure divendres al vespre ho va fer de forma irregular, molt barrejada amb aigua però en alguns punts amb mides que arribaven a la d'una moneda d'un euro.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar