La regidora de la CUP, Maria Carme Núñez, reitera que els sous dels membres de l'equip de govern d'ERC són excessius després que amb la modificació del cartipàs s'hagin incrementat les dedicacions i retribucions a dos regidors

Per Ràdio Balaguer
676 visites
0Bddde80468Cffd0Fe5Dae219472064Fmaricarmennuezcupbalaguerimg67902

La regidora de la CUP, Maria Carme Núñez, ha reiterat aquest dilluns en el programa Actualitat Plural de Ràdio Balaguer que els sous dels membres de l'equip de govern d'ERC són excessius després que amb la modificació del cartipàs s'hagin incrementat les dedicacions i retribucions a dos regidors.

Segons Núñez, "no són un sous adients per a una ciutat com Balaguer" i en aquest sentit ha posat com a exemple que en una ciutat com Berga, amb una població similar a la capital de la Noguera, l'alcalde cobra uns 33.000 euros i el primer tinent d'alcalde uns 28.000. La regidora també ha dit que els ha sobtat que el sou que percebia l'antiga regidora de Fires, Festes i Turisme, Maria Pau Ortiga, s'hagi repartit entre dos regidors. Ha admès que si una persona assumeix més responsabilitat hi ha d'haver una retribució econòmica però no desorbitada ni excessiva com és el cas, ha dit. Segons Núñez, un dels regidors passa de cobrar 23.000 euros a 41.000 mentre que un altre passa de cobrar 23.000 euros a 33.000.

En un altre ordre de coses, la paera de la CUP ha demanat que la Paeria es posi en contacte amb el Consell Comarcal de la Noguera per revisar si és possible incrementar en alguns punts de la ciutat les freqüències de la recollida selectiva de residus "perquè hi ha dies que els contenidors estan a vessar i Balaguer dona una imatge deplorable."

Núñez també ha dit que el compte general de la Paeria del 2021 aprovat en el darrer ple municipal no presenta cap irregularitat però assenyala que la gestió hauria pogut ser una mica "més acurada". D'aquí que el seu vot fos l'abstenció.

Pel que fa a la moció presentada per ERC sobre el manifest de l'acord social per l'amnistia i l'autodeterminació, la CUP hi va votar en contra, entre altres coses perquè, segons Núñez, "és una proposta originària de Pere Aragonès amb la qual vol continuar donant validesa a la taula de diàleg, que per nosaltres té poc recorregut". La CUP tampoc estava d'acord amb alguns dels contingut de la moció. Segons la regidora, en ella es parla de la repressió patida pels ciutadans d'1 d'octubre "però també estem patint repressió per part dels Mossos d'Esquadra i també part de la Generalitat quan aquesta es presenta com a acusació particular en alguns processos relacionats amb l'1O", ha dit Maria Carme Núñez.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar