La sequera posa en risc cultius de secà arreu de Catalunya i també alerta el regadiu per la davallada de les reserves.

Per Ràdio Balaguer
560 visites
53D45B8619F7601Bda562C2E75Ed125Aflorarbre

Després d'un estiu càlid sense precipitacions abundants i una tardor on les pluges tampoc han fet gaire acte de presència, l'hivern a Catalunya continua essent meteorològicament parlant molt sec, un factor que està acusant a diversos cultius de secà del país que es veuen afectats per la falta d'aigua.

Un exemple el trobem a la Segarra i l'Urgell, on el cereal que es va sembrar a la tardor no creix perquè al terreny no hi ha saó i a finals de gener, la planta té la mida de la segona setmana després de la plantació. A les Terres de l'Ebre els cultius més afectats són l'olivera i els cítrics amb un descens de producció de fins al 60%, i al Baix Llobregat es tem que l'abastament d'aigua per regar de la Baells sigui objecte de restriccions perquè el pantà es troba al 48%.

D'altra banda, la calor avançada amb temperatures superiors als 20 graus preocupa al sector fructícola de Ponent per una possible floració avançada dels arbres que després es podria veure afectada per gelades tardanes.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar