L'ajuntament de Balaguer acorda amb els treballadors aplicar la jornada de 37,5 hores a partir del setembre. S'ampliarà l'horari d'atenció al públic els dijous a la tarda

Per Ràdio Balaguer
771 visites
Storage

L'ajuntament de Balaguer i el comitè d'empresa han arribat a un acord per aplicar a partir del proper 1 de setembre la nova jornada laboral de 37,5 hores setmanals. Així ho ha confirmat la regidora de Règim Intern i Hisenda, Gemma Trilla, que també ha avançat que un dels canvis més notables que comportarà el nou horari és que a partir del 6 de setembre i fins el proper 31 de desembre, l'ajuntament romandrà obert tots els dijous a la tarda, A partir del 31 de desembre, es posarà en marxa l'oficina d'atenció al ciutadà, amb la qual cosa es preveu obrir cada tarda les dependències municipals.

Àudio

Gemma Trilla s'ha mostrat satisfeta per "l'entesa amb el comitè" i ha destacat que totes les ampliacions s'han negociat i pactat en funció de les necessitats de cada servei.

Àudio

Al servei de la Guàrdia Urbana, la mesura es compensarà reduint el plus de productivitat que es cobrava per perllongament de la jornada. Finalment, al servei de consergeria s'ampliaran els torns, sent el de matí de 7.30 a 15.00 hores i el de tarda, de 15.00 a 22.30 hores.

Pel que fa a la resta de serveis (jardineria, obres, neteja viària o recollida d'escombraries) s'ha acordat mantenir l'horari actual, de 7 hores, i crear una bossa d'hores fins arribar a les 37,5 hores setmanals. Aquesta bossa servirà per cobrir hores extra i serveis especials, segons ha explicat la mateixa Gemma Trilla.

Àudio

En el cas de la neteja viaria, la bossa d'hores s'utilitzarà per la neteja del mercat setmanal dels dissabtes i la neteja viària en dies festius; en el cas de la jardineria, per l'esporga d'arbres de la ciutat; al departament de paletes permetrà reforçar el serveis de mercat i el de jardineria, i al de cementiri, per enterraments en dia festiu o fora de l'horari. Aquestes hores es cobriran de forma rotativa i igualitària i, si sobren hores dins la bossa, s'usaran per a cobrir tasques de força major, esdeveniments extraordinaris i altres incidents que puguin sorgir.

Per últim, la regidora de Règim Intern i Hisenda ha destacat que queda pendent fixar uns nous horaris pels serveis que depenen de l'Impic, ja que els treballadors tenen un comitè d'empresa independent del de l'ajuntament.

Àudio

Tot i que el nou horari entrarà en vigor el proper mes, té efectes des de l'1 d'agost, per la qual cosa caldrà cobrir les hores corresponents a aquest mes, tal com estableix la Llei 2/2012, de 29 de juny, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2012.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar