L'ajuntament de Balaguer ha presentat una al·legació a la distribució del Fons de Cooperació Local per part de la Generalitat corresponent a l'any 2013. Balaguer és un dels municipis de Catalunya que no percebrà cap import amb aquest repartiment.

Per Ràdio Balaguer
1003 visites
5D0B610A7Ec797A89Aaba948F611517Aeuros
L'ajuntament de Balaguer ha presentat una al·legació a la distribució de la participació en els ingressos de la Generalitat integrada en el Fons de cooperació local de 2013. La capital de la Noguera és un dels municipis de Catalunya que no percebrà cap import amb aquesta distribució, tal i com ha confirmat avui l'alcalde Josep Maria Roigé, que la considera injusta, ja que, entre altres qüestions, aquesta partida estava prevista en el pressupost. 
 
Àudio 
 
En l'al·legació presentada, l'ajuntament també recorda a la Generalitat que, tot i que Balaguer va rebre l'any passat més diners de la participació en els ingressos de l'Estat que durant el 2012, pot passar que el Govern central reclami durant els propers mesos una part d'aquests diners, tal i com va succeir els anys 2008 i 2009. 
 
Aquest fet precisament, l'increment en concepte de participació en els ingressis de l'Estat, és el que ha tingut en compte la Generalitat a l'hora de fer la distribució del Fons de cooperació local de Catalunya. 
 
Josep Maria Roigé ho detalla tot seguit. 
 
Àudio 
 
Precisament ahir, la vicepresidenta del Govern i i consellera de Governació, Joana Ortega, va anunciar que la Generalitat preveu pagar en tres anys els 52 milions d'euros que aproximadament deu als ajuntaments de Catalunya en concepte del fons de cooperació local del 2013. 
 
Josep Maria Roigé s'ha p`pronunciat també avui aquí a Ràdio Balaguer sobre aquest anunci. 
 
Àudio 
 
D'altra banda, les entitats municipalistes ACM i FMC i els sindicats CCOO i UGT van presentar ahir una campanya en contra de la reforma local que promou el Govern central i que ja s'ha aprovat a les Corts Generals. La campanya porta com a lema Serveis municipals en perill per reformes del Govern central i inclou la tramesa de 6.500 còpies d'un cartell, així com 50.000 tríptics informatius als ajuntaments, a més de promoure diverses xerrades pel territori.  
 
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar