L'Ajuntament de Balaguer i el departament d'Arquitectura i Paisatge signen un conveni de col·laboració per a l'arranjament de la plaça del Convent de Sant Domènec
L'Ajuntament de Balaguer i el departament d'Arquitectura i Paisatge han signat avui un conveni de col·laboració per a l'arranjament de la plaça del Convent de Sant Domènec. El conveni l'han signat aquest matí l'alcalde de Balaguer, Miquel Aguilà, i el director general d'Arquitectura, Joan Ganyet.
Durant l'acte, Ganyet ha destacat que les obres consistiran principalment en una millora dels accessos a la Plaça però també al Claustre i a l'església de Sant Domènec.
Joan Ganyet explica que les obres completaran els treballs que fins ara ja s'han realitzat al Claustre per tal de convertir-lo en un nou reclam turístic de la ciutat.
Joan Ganyet ha aprofitat la seva estada a Balaguer per visitar les obres de rehabilitació del Centre Històric de Balaguer i ha valorat molt positivament l'esforç de l'Ajuntament per millorar aquesta zona de la ciutat.
Joan Ganyet comenta que el de Balaguer és un dels Centres Històrics més complicats de Catalunya pels seus problemes d'accessibilitat i de qualitat dels seus edificis.
Per la seva banda, l'alcalde de Balaguer, Miquel Aguilà, ha destacat la importància de la millora i urbanització de la Plaça de Sant Domènec.
Miquel Aguilà diu que era convenient arranjar la Plaça per l'indret on es troba, al costat d'un edifici com el Claustre de Sant Domènec amb una gran importància com a conjunt arquitectònic.
El pressupost de les obres és de 162.000 euros, 100.000 dels quals seran per l'Institut Català del Sòl i la resta per l'Ajuntament.
Audios a: http://www.radiobalaguer.cat/audios/podcast/index.php?id=848