L'ajuntament de Vallfogona de Balaguer inicia les obres de la nova Sala polivalent del municipi. El nou equipament servirà per acollir diferents actes a més de com a menjador escolar.
L'ajuntament de Vallfogona va iniciar a finals del mes d'agost les obres del nou edifici polifuncional, al carrer Onze de setembre. El nou edifici, de 140 metres quadrats, estarà destinat a diferents activitats acadèmiques, culturals, d'informació, turístiques i menjador escolar, entre altres. Estarà situat en un solar de propietat municipal, al costat de les escoles actuals, i disposarà d'accés pel pati de l'escola o des del carrer Onze de setembre.
El motiu de la construcció d'aquest local multifuncional ve donat pel fet que actualment hi ha una sèrie d'activitats, lligades a l'àmbit escolar, que no tenen un espai adient per poder desenvolupar-se amb condicions d'accessibilitat i funcionalitat correctes com poden ser una aula prou gran per activitats lligades amb l'ensenyança i educació o un espai adient i accessible com a menjador escolar.
D'altra banda, es vol que sigui un edifici realitzat amb criteris de construcció sostenible i un ús eficient de l'energia, tenint en compte un especial respecte i compromís amb el medi ambient. Per aquest motiu es preveu que disposi de panells solars i que estigui executat amb materials no perjudicials amb el medi ambient.
D'aquestes funcionalitats de la sala, així com de l'aposta per fer un edifici sostenible n'ha parlat per aquesta emissora Xavier Castellana, alcalde del municipi de Vallfogona de Balaguer.
Tal i com explicava Xavier Castellana, els processos de licitació de les obres es van obrir a principis d'any, ja que es preveia que pogués estar acabada l'obra i entrar en funcionament aquest mes de setembre, coincidint amb l'inici del curs escolar. Finalment, la situació actual per la pandèmia n'ha endarrerit l'execució i actualment es treballa amb intenció de finalitzar-lo a inicis del proper any.
Pel que fa a la inversió, ascendeix finalment a un valor de 241.000 euros. Les obres estaran finançades gràcies a una subvenció del PUOS de la Generalitat, en ser un dels projectes inclòs per l'ajuntament en la convocatòria 2020-24. El PUOSC hi aportarà uns 120.000 euros, la Diputació de Lleida hi aportarà 41.000 euros i la resta serà sufragada per l'ajuntament del municipi.