L'ATC commemora els seus primers deu anys apostant per ser una administració tributària innovadora, propera al ciutadà i projectada al futur. Ha passat de tenir 4 delegacions, a 201 oficines a Catalunya

Per Ràdio Balaguer
451 visites
1F693C09Ea338A7C31Cd421Fa264090010Eaniversariagenciatributariacatalana
L'Agència Tributària de Catalunya commemora  deu anys amb la totalitat de les competències desplegades, d'acord amb l'actual marc legislatiu, mitjançant l'assumpció de les que tenia externalitzades, fet que comporta la gestió integral dels tributs (propis i cedits) i de la recaptació executiva dels deutes; amb una plantilla de 721 treballadors integrada, entre d'altres, per cossos tributaris propis d'inspectors i gestors; 201 oficines esteses per tot el territori: 32 entre oficines territorials i de serveis tributaris i 169 de la Xarxa Tributs de Catalunya; una nova seu física a la Zona Franca i una d'electrònica; la posada en marxa del sistema informàtic e-SPRIU; i 557 milions d'euros de deute tributari, que s'ha fet aflorar gràcies al Pla de prevenció i reducció del frau fiscal.
 
L'acte de celebració del 10è aniversari de l'ATC ha tingut lloc aquesta tarda al Palau de la Generalitat, i ha comptat amb la participació dels exconsellers Antoni Castells i Andreu Mas-Colell i del vicepresident del Govern i conseller d'Economia i Hisenda, Pere Aragonès. Castells ha explicat les primeres passes de l'Agència; Mas-Colell, l'etapa de creixement, i Aragonès, la fase final del desplegament territorial i competencial que va dur a terme l'exvicepresident i conseller d'Economia i Hisenda, Oriol Junqueras.
 
201 oficines distribuïdes per tot el territori
 
En aquests deu anys, l'Agència Tributària de Catalunya ha passat de tenir 4 delegacions a Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, a 201 oficines distribuïdes arreu de la geografia catalana: 15 oficines territorials i 13 oficines de serveis tributaris compartides amb entitats locals (diputacions, consells comarcals i ajuntaments), que ofereixen als contribuents serveis que abans estaven dispersos o que només es donaven a la Seu Central i a les delegacions territorials. Això es tradueix en més facilitat i accessibilitat per als usuaris, confiança, atenció personalitzada, rapidesa i gestió eficaç i de qualitat.
 
Aquest model en xarxa es complementa amb 169 finestretes úniques i punts d'assistència tributària de la xarxa Tributs de Catalunya, on els ciutadans poden obtenir atenció bàsica i presentar declaracions.
 
De 321 a 721 treballadors
 
Aquest desplegament territorial de l'Agència, ha anat acompanyat d'un creixement del personal de l'ATC, que ha passat de 321 treballadors l'any 2008 a 721 aquest 2018. De les 721 persones que avui formen la plantilla de l'ATC, 220 provenen dels registres de la propietat, que fins ara realitzaven les tasques de gravació, comprovació i liquidació dels impostos cedits.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar