L'atur creix a Lleida en 189 persones el mes de febrer. A la demarcació hi ha ara mateix 29.876 persones que no tenen feina.
El nombre d'aturats registrats als serveis públics d'ocupació de Lleida va augmentar el febrer en 189 persones ( 0,64%), fins a comptabilitzar un total de 29.876, segons les dades publicades aquest dimarts pel Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social. Així, Lleida és l'única província catalana en què l'atur va pujar el mes passat.
Aquest indicador, però, suposa una bona notícia si es fa la comparació amb el mateix mes de l'any passat. En aquest sentit, l'atur ha baixat en 1.319 persones en els darrers 12 mesos a les comarques de Ponent i del Pirineu. De fet, la demarcació porta 21 mesos consecutius de descensos interanuals.
De tots els sectors analitzats pel Ministeri, durant el febrer l'únic que ha notat una reducció d'aturats ha estat el de la construcció. Encara que el descens sigui molt lleu, només 38 persones, sí es veu una diferència amb els altres àmbits laborals, on tots augmenten el nombre d'aturats registrats.
Pel que fa al conjunt de Catalunya, l'atur ha disminuït en 1.645 persones el febrer, el que representa un 0,28% menys respecte a gener i situa el total d'aturats en 581.124.
En el conjunt d'Espanya, el nombre d'aturats registrats en les oficines dels serveis públics d'ocupació (antic Inem) es va situar en finalitzar febrer en 4.512.153 persones, després de baixar en 13.538 d'aturats respecte al mes anterior, el seu major descens en un mes de febrer des del 2001.
Acabem amb les dades de la comarca de la Noguera, on actualment hi ha 2.673 aturats, dels quals 1.610 es troben a Balaguer. A Ponts hi ha 174 persones sense feina i Artesa de Segre 173.