Les cambres de comerç reclamen que el nou tren d'alta velocitat a baix cost EVA pari també a Lleida i Girona. La cambra lleidatana critica la darrera proposta de Foment per reformar l'N-230 a l'Aran.

Per Ràdio Balaguer
461 visites
2325F6D17Fd51E5052Eb8707A134D4D1Eva

La Comissió d'Ordenació del Territori del Consell de Cambres de Catalunya reclama que el futur servei ferroviari d'alta velocitat a baix cost EVA, que Renfe preveu posar en marxa el 2019, també efectiu parades a Lleida i Girona, a més de les ja previstes al Prat de Llobregat i a Camp de Tarragona. Des de les cambres de comerç veuen amb bons ulls la liberalització del transport ferroviari de passatgers que hauria d'entrar en vigor el 2020, de la mateixa manera que ja s'ha fet amb el de mercaderies, ja que "possibilitarà que d'empreses privades puguin entrar al sector" i potenciar-ne la competitivitat. Així mateix, han tornat ha reclamar l'agilització del corredor ferroviari mediterrani, especialment entre Barcelona i València, però també des de Perpinyà fins al Port de Marsella. D'altra banda, des de la Cambra de Comerç de Lleida han criticat la darrera proposta plantejada per Foment per reformar l'N-230 a l'Aran amb una variant que evitaria el pas per Vielha. Segons Joan Simó, "obligaria el transport a donar molta més volta" per accedir a França i, a més, l'aqüeducte previst "faria malbé el paisatge".

 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar