Les cooperatives ramaderes presenten un projecte mediambiental per millorar la gestió conjunta dels purins. FCAC i IRTA impulsen aquesta iniciativa que pretén valoritzar les dejeccions ramaderes i millorar la fertilització agraria.

Per Ràdio Balaguer
656 visites
Bf4E1054137F3Df8C05425F33635C343Purims
Les principals cooperatives ramaderes catalanes participen en un projecte d'innovació que pretén aconseguir una fertilització més acurada, basada en una millora la gestió de les dejeccions ramaderes mitjançant l'aplicació de tecnologia específica en els equips d'aplicació de purins. Per desenvolupar el projecte, que es presentarà aquest dimecres a la Fuliola (Urgell), tècnics de les cooperatives d'Ivars, Linyola i Bellcaire han col·laborat estretament amb l'IRTA Mas Badia comprovant la viabilitat d'aplicar tecnologia en el procés de fertilització mitjançant aplicadors de mànegues o tubs penjants, així com aparells que permeten estimar la riquesa dels purins i ajustar les dosis que el conreu necessita. D'aquesta manera, s'aconsegueixen minimitzar les pèrdues per volatilització, evitar males olors i realitzar aplicacions uniformes, segons expliquen des de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC).
 
El responsable de ramaderia de la FCAC, Ramon Armengol, ha explicat que "part del projecte es basa en desenvolupar eines que permetin una eficient aplicació del purí com a esmena orgànica amb els beneficis mediambientals que això suposa". Igualment, l'ús de tecnologia permet ajustar les aplicacions a les necessitats nitrogenades del conreu, tancant així el cicle del nitrogen i millorant la gestió de les dejeccions ramaderes a tots els nivells: en granja, transport i aplicació a camp.
 
El projecte es presentarà aquest dimecres en el marc d'una jornada de camp que se celebrarà a la Fuliola. Aquesta jornada s'emmarca en les activitats previstes en el Grup Operatiu 'Desenvolupament d'eines per a l'optimització de la gestió conjunta de les dejeccions ramaderes i per a la millora de la fertilització agrària, de la qualitat del cultiu i de la producció del medi'. Les cooperatives ramaderes estan treballant conjuntament amb l'IRTA-GIRO, la Fundació Mas Badia i la Federació de Cooperatives en el disseny d'aquest pla pilot.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar