Les estacions d'esquí de Lleida tanquen la temporada amb la previsió d'arribar als 1,3 milions de forfets venuts, amb un impacte econòmic al territori de prop de 370 milions d'euros.
Les estacions d'esquí alpí del Pirineu de Lleida han tancat aquest diumenge una temporada excepcional pel que fa a quantitat i qualitat de neu però que s'ha vist deslluïda pel mal temps que ha fet molts caps de setmana. Tot i això, en conjunt la valoració és positiva ja que s'espera superar les xifres de l'any passat i arribar als 1,3 milions de forfets venuts, segons el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.
A l'espera de poder disposar de dades definitives, el director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juli Alegre, pronostica que es confirmaran les previsions inicials d'arribar als 1,3 milions de forfets venuts i superar lleugerament (un 4%) les xifres de la temporada passada, que ja va ser la millor dels darrers 8 anys.
El director del patronat calcula que l'impacte econòmic de les estacions d'esquí lleidatanes la temporada 2017-2018 serà similar al de l'any passat, quan va arribar a uns 367,8 milions d'euros, entre impacte directe i induït. El sector de l'esquí a Lleida dona feina directe a 2.150 treballadors i a 7.500 més de forma indirecta.
Àudio Juli Alegre
En aquest sentit, l'aeroport de Lleida-Alguaire va tancar també diumenge la temporada d'hivern amb el segon millor registre des de l'any 2011, quan van començar els vols hivernals. Des de desembre passat i fins a aquest mes d'abril han passat per la instal•lació lleidatana més de 25.600 passatgers. Aquest augment ha sigut gràcies a l'increment de passatgers als avions de Neilson i l'estrena de la sueca Quality Travel.
L'activitat comercial d'aquest aeroport creix en nombre de passatgers durant la temporada d'hivern i Aeroports de Catalunya treballa per implementar altres usos durant tot l'any, especialment industrials: logística, transport, manteniment, etc. Durant aquest hivern hi ha hagut pràctiques de vol amb la companyia Vueling i també AirNostrum així com altres activitats de les empreses basades a l'aeroport: Singular Aircraft i Aeronpark.
També amb la intenció d'impulsar el turisme en altres èpoques de l'any, la Diputació de Lleida, mitjançant el Patronat de Turisme, ha promocionat aquest cap de setmana el projecte "Moturisme Ara Lleida" al saló Vive La Moto de Madrid, una mostra dedicada al món de la moto que té com a objectiu la promoció de la mobilitat i l'oci sobre les dues rodes i que aplega més d'un centenar d'expositors i 500 marques.
El projecte "Moturisme Ara Lleida" és impulsat pel Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida amb la finalitat de promocionar de manera específica el turisme entre el col•lectiu d'aficionats a viatjar amb moto. Aquest projecte estableix un sistema de garantia mitjançant un segell de qualitat que identifica actualment 50 establiments d'allotjament turístic i 34 de serveis complementaris de restauració, cafeteries i museus, entre d'altres.