Les pèrdues al cereal de secà per la sequera arriben als 3.600 quilos per hectàrea. Agroseguro ha peritat unes 30.000 hectàrees i manté la previsió de pagar més de 40 MEUR en indemnitzacions a Catalunya

Per Ràdio Balaguer
419 visites
08020D27A3B0180Abce5C868E8B57862Peritatgecollitadecerealsgranyenadesegarra2

Les pèrdues al cereal de secà per culpa de la sequera acumulada al conjunt de país són molt importants tal com estan comprovant els tècnics d'Agroseguro sobre el terreny.

Si els rendiments en un any amb la pluviometria normal se situen sobre els 4.000 quilos per hectàrea, enguany tot just s'arriba als 400. De les 110.000 hectàrees reclamades a Catalunya ja n'hi ha unes 30.000 per on han passat els pèrits.

El director general d'Agroseguro a Catalunya, Xavier Joana, ha confirmat les pitjors previsions de la companyia estatal i s'ha mostrat convençut que hauran de pagar entre 40 i 43 MEUR en indemnitzacions, dels quals un 25 a Lleida. Es tracta del sinistre en cereal més important que han registrat mai.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar