Les proves d'avaluació de competències bàsiques evidencien una millora en l'equitat dels resultats, tant a primària com a l'ESO. A sisè de primària, un cop més totes les matèries han superat els 70 punts sobre els 100 possibles

Per Ràdio Balaguer
600 visites
Cb89B4671Ca01Fbb52171C3C59C01190Escolars
Els resultats de les diferents proves externes d'avaluació de les competències bàsiques les proves d'avaluació de sisè de primària i de quart d'ESO evidencien una millora en l'equitat dels resultats, tant a primària com a l'ESO, atès que el percentatge d'alumnes amb nivell baix s'ha reduït a menys del 15% en totes les matèries. Així ho ha constatat el secretari de Polítiques Educatives, Carles Martínez, que, acompanyat del president del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, Joan Mateo, ha presentat en roda de premsa els resultats de les avaluacions de sisè de primària i de quart d'ESO realitzades aquest curs.
 
Carles Martínez ha anunciat el compromís del Departament d'estendre progressivament les hores d'anglès a l'ESO, a través de la metodologia AICLE aprenentatge integrat de contingut i llengua, especialment en l'etapa d'ESO. 
"Ja sigui a 1r, a 2n, a 3r o a 4t d'ESO, en socials o naturals, el que el centre decideixi, que ho pugui fer íntegrament en anglès. L'objectiu és implantar-ho de manera progressiva a través de les xarxes de millora, tenint en compte que haurem de respectar l'autonomia de centres" ha explicat Martínez. "S'ha de tenir en compte que el que funciona en un centre, pot funcionar o no a la resta", ha matisat.
 
Pel que fa a les competències avaluades, pràcticament totes presenten una evolució clarament favorable i mostren la millora de l'equitat del sistema, d'acord amb els objectius del Departament d'Ensenyament per al 2018, que es va marcar el 15% com a referència per establir el percentatge màxim d'alumnat que podia no assolir el nivell mínim de cadascuna de les competències. De l'anàlisi dels resultats, es desprèn que no hi ha cap competència que presenti un nivell del 16% de no assoliment i  que, en la majoria dels casos, estan situades entre el 10-14%.
 
Tot i que el curs 2017-2018 ha estat un curs singular amb dificultats evidents, fruit de la intervenció pel 155, gràcies a la professionalitat del professorat i a la solidesa de l'Escola Catalana, les proves constaten també que ens trobem davant d'uns resultats consolidats, amb variacions lògiques que no són significatives. Per tant, el sistema mostra una important robustesa i presenta unes dades de resultats equilibrades i amb poques variacions.
 
En relació a la qualitat dels resultats, la majoria de les puntuacions superen tant a 6è de primària com a 4t d'ESO els 70 punts sobre els 100 possibles –que es considera un nivell plenament satisfactori-. Concretament, el nombre de matèries que fluctuen a l'alça supera a les que ho fan a la baixa: només les matemàtiques (68,5) i la competència cientificotecnològica (66,1) de 4t d'ESO no superen els 70 punts i, en tots els casos, les diferències són mínimes.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar