L'escriptor Francesc Culleré ha presentat aquest divendres a Balaguer el llibre 'Camins de l'alba'
L'acte de presentació s'ha fet a la Sala d'Actes de la casa de la Paeria i ha comptat amb la presència del mateix autor, Francesc Culleré; de la poeta i autora del pròleg, Marta Pérez; i de la paera en cap de Balaguer, Lorena González.
L'acte ha estat conduït per la directora de la Biblioteca Margarida de Montferrat i ha comptat amb l'acompanyament musical de Pau Culleré, cantant, compositor i fill de l'escriptor.
El llibre 'Camins de l'alba' és un passeig pels camins d'infància al poble natal de l'autor, Belianes. L'itinerari va des dels records més introspectius i íntims fins a aquells que rememoren un temps compartit amb la colla d'amigues i amics, amb la família o amb altra gent entranyable del poble. Com deia Rilke: "la pàtria és la infància", i és en aquest sentit que cada poema esdevé un retorn als orígens, a la terra, a les arrels, a la casa pairal, als carrers i places, en definitiva al poble que el va veure créixer.
L'obra ha rebut el premi de poesia Vila de Porreres, Mallorca, 2024.
Biografia
Francesc Culleré Moragues va néixer a Belianes l'any 1967. És mestre, llicenciat en filosofia i lletres, i fill de família pagesa. Des de fa molts anys, viu a Balaguer, on treballa de mestre a l'escola Mont-roig.
És autor de tres llibres de poemes: 'Al ponent dels dies', finalista del Premi Benet i Caparà 2008; 'Brots de saüc' i 'Màrius Torres més enllà del demà', premi Joan Perucho 2015.
Ha participat en el llibre solidari 'Autisme, trenquem el silenci amb la poesia', i en el llibre-homenatge a Alexandre de Riquer 'Vésten en'layre'. També ha col·laborat en el llibre 'De poeta a poeta. 36 poetes comenten 36 poemes de Màrius Torres'.
L'any 2019 va ser inclòs a l'antologia 'Poetes de Ponent', a cura de J.Pont i J.Pàmias.