L'Espai Orígens de Camarasa estrena nous tallers i potencia les visites amb iPad a La Roca dels Bous coincidint amb l'inici de la temporada d'estiu.

Per Ràdio Balaguer
923 visites
754Dd2E3406B81E28291Bd376E9B7Efdespaiorigens

Conèixer les tècniques per fer foc o construir una eina prehistòrica. Són dues de les opcions que ofereix l'Espai Orígens en els nous tallers que ha posat en marxa en plena arrencada de la temporada d'estiu. Adaptats a tot tipus de públic, l'objectiu és ensenyar com era el dia a dia dels primers pobladors de la zona, els neandertals, que s'alimentaven del que obtenien de la caça i recol·lecció. 

Els nous tallers, que tenen un cost de 2 euros per persona, inclouen rèpliques del material que utilitzaven aquests homínids. En el cas del taller de foc, s'ensenya amb la tècnica d'escalfament de la fusta per fricció. Mentre per construir una eina prehistòrica, s'explicarà com donaven forma a pedres com ara el sílex o la quarsita, que utilitzaven per tallar. 

El centre amplia els seus horaris d'obertura fins als voltants de l'11 de setembre. D'aquesta manera, es podran realitzar aquestes activitats durant tots els caps de setmana (divendres i dissabte matí i tarda i diumenges al matí). A més, amb la voluntat de potenciar les visites amb iPad a la Roca dels Bous se n'ofertaran dos sessions programades els dissabtes i dies de pont festiu a les 11 hores i a les 18 hores, mentre que el diumenge o festiu n'hi haurà una visita guiada al matí a les 11 hores. Tot plegat se suma a la variada oferta de l'Espai Orígens, com ara l'exposició temporal Els primers pobladors del Pirineu o les diferents activitats que es poden dur a terme amb reserva prèvia. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar