L'Espai Orígens de Camarasa organitza l'activitat 'Tastets de prehistòria' durant el Pont de l'1 de maig.
Coincidint amb el Pont del Dia del Treballador, l'Espai Orígens de Camarasa organitza una programació especial que es porta a terme amb la voluntat d'ampliar la seva oferta durant els dies festius. D'aquesta manera, tant el demà, dia 1 de maig a les 11.30 del matí, com el dia 3 a les 17 hores, es realitzarà l'activitat "Tastets de la prehistòria" a les instal·lacions del Parc Arqueològic Didàctic de Sant Llorenç de Montgai.
Aquest taller, ideat normalment per a grups, serveix per atansar-se a la vida quotidiana de la prehistòria des de diferents àmbits. Per aquest motiu es planteja com un recorregut on, els i les participants, experimenten, de forma totalment pràctica, diferents aspectes d'aquest període. La fabricació d'estris, la caça i l'elaboració d'ornaments en són alguns exemples. Tot plegat té lloc en un entorn que recrea un antic campament prehistòric.
Aquesta proposta d'activitat serveix per complementar les visites al jaciment neandertal de La Roca dels Bous, que des del dia 1 de maig i fins el dia 4, s'ofereixen en dos sessions diàries, a les 11 hores i les 18 hores (a excepció de diumenge on només es realitza la visita del matí).
La incorporació de les noves tecnologies són clau per interpretar com era la forma de vida dels primers pobladors de la zona, els neandertals. Per aquest motiu, el visitant fa de forma autònoma part del recorregut, amb l'ajuda d'una tauleta digital. El guia s'encarrega, a la zona d'excavació, d'explicar la metodologia en què es basa la recerca per conèixer nous detalls sobre aquest període històric.