L'estiu es tanca amb quatre morts menys i dos accidents mortals més que l'any passat. Els Mossos han posat un 12,5% més de multes i han detectat 22.209 conductors amb dues o més infraccions.

Per Ràdio Balaguer
520 visites
E37F7F784Fe75Fbb580Eb0B251A056F3Accidentdetrnsitarxiu
Del 21 de juny a l'11 de setembre 50 persones han mort en 46 accidents mortals a les carreteres catalanes. L'any passat van morir sis persones més, en dos accidents menys. Per demarcacions, a Barcelona és on més ha augmentat el nombre de víctimes mortals, en passar de 13 l'estiu passat a 25 aquest any. El conseller de l'Interior, Miquel Buch, ha destacat l'increment de l'activitat policial, que ha portat els agents a posar un 12,5% més de multes. També ha lamentat que s'han detectat 22.209 conductors reincidents, amb dos o més infraccions, que representen el 13,5% del total. En aquest sentit, el director del Servei Català de Trànsit, Juli Gendrau, ha exposat que dels reincidents n'hi ha 501 que durant els últims cinc anys han patit un accident amb víctimes, 32 han estat greus i 4 mortals. "Les reincidències no surten de franc", ha reblat.
 
Per millorar la lluita contra la sinistralitat viària, Buch ha anunciat la presència d'un segon helicòpter a partir del mes d'octubre, que se sumarà al que Trànsit fa servir des de fa un any. També ha criticat que "la inactivitat" del govern espanyol ha impedit avançar en "totes les propostes" presentades pel Govern per perseguir els conductors reincidents.
 
Pel que fa a l'edat de les víctimes mortals, destaca l'augment dels que tenen entre 65 i 74 anys respecte al mateix període de l'any passat. Durant l'estiu hi ha hagut set víctimes mortals d'aquesta franja d'edat, quan l'any passat n'hi va haver una.
 
Pel que fa al llistat de vies en què hi ha hagut més de dos morts, l'autovia A-2 és on més ha augmentat la sinistralitat respecte a l'estiu passat. Hi ha hagut vuit morts, quan el 2018 van ser 2. L'AP7 segueix la llista amb cinc víctimes mortals i l'N-II, la C-12 i la C-17, amb tres cadascuna.
 
De les 50 persones mortes durant l'estiu, un 40% són víctimes de col•lectius vulnerables: 13 motoristes, quatre ciclistes i tres vianants. Respecte al mateix període de l'any passat, ha augmentat el nombre de morts tant entre motoristes, que passen d'onze a tretze, com entre ciclistes, de dos a quatre.
 
Si es té en compte el percentatge de víctimes mortals per tipus de via i franja horària, un 46% van partir l'accident a la tarda i un 56% el cap de setmana. Pel que fa al nombre de vehicles implicats, en 19 dels 46 accidents mortals hi havia un únic vehicle, mentre que en 27 casos n'hi havia més d'un.
 
Aquest estiu 22.209 conductors han sigut reincidents amb dos o més infraccions, xifra que representa un 13,5% del total d'infraccions.
 
Han reincidit 13.071 conductors amb dos o més infraccions per excés de velocitat, l'11% sobre el total d'infractors per aquest motiu. Una desena de conductors han estat multats per excés de velocitat més de 15 vegades, quatre d'aquests ho han estat vint cops. Encapçala aquest llistat un conductor que va ser detectat 25 vegades superant el límit de velocitat.
 
L'augment de velocitat és superior en vies que tenen com a límit de velocitat 60 km/h o 80 km/h, vies on els conductors superen de mitjana en 19 km/h el límit permès, quan abans el superaven en 15 km/h. Això representa un augment del 27% respecte al mateix període del 2018.
 
Hi ha hagut 29 conductors reincidents amb dos o més infraccions per alcohol o drogues, un 1,4% sobre el total d'infractors per aquests motius. Pel que fa a les distraccions, 15 conductors han reincidit amb 2 o més infraccions, fet que suposa un 0,6% sobre el total d'infractors per distraccions.
 
Aquest estiu els Mossos d'Esquadra han incrementat l'activitat policial i han imposat un 12,5% més de denúncies administratives que l'any passat. Concretament, aquest estiu han posat 3.743 denúncies més de velocitat que l'estiu del 2018, 1.638 de circulació i 842 per les condicions tècniques del vehicle.
 
Durant aquest període també s'ha incrementat l'activitat policial en l'àmbit penal, denunciant penalment 74 conductors més que l'any anterior. Aquest estiu un total de 1.167 conductors han estat denunciats per cometre delictes contra la seguretat viària.
 
Des del gener hi ha hagut un 12,2% menys de morts
 
Pel que fa a les dades anuals, de l'1 de gener al 18 de setembre del 2019 han mort 129 persones en 122 accidents mortals a les carreteres catalanes. El nombre de víctimes mortals representa el 12,2% menys respecte al mateix període de l'any passat, tot i que s'ha registrat un accident mortal més.
 
De les 129 persones mortes el 2019, un 40% són víctimes de col•lectius vulnerables: 37 motoristes, 7 ciclistes i 8 vianants. En el mateix període de 2018 havien mort 33 motoristes, 2 ciclistes i 9 vianants i aquests col•lectius més fràgils representaven un 30% de les 147 víctimes.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar