L'exalcalde de Balaguer, Miquel Aguilà, ha presentat aquest divendres el llibre ‘Històries i cabòries', un recull vital de vivències i reflexions de la seva trajectòria política

Per Ràdio Balaguer
508 visites
2Dc00Cb243D0157D1Ba6Adcd28B3C36Cimg9174

La sala d'actes de la Paeria de Balaguer ha estat escenari aquest divendres a la tarda de la presentació del llibre Històries i cabòries, de l'exalcalde socialista Miquel Aguilà. L'acte ha comptat amb la participació de la paera en cap, Lorena González, i del conseller d'Agricultura, Òscar Ordeig i Molist.

El llibre recull 46 capítols plens d'anècdotes personals, intrahistòries i moments viscuts durant els més de trenta anys de vida política d'Aguilà, així com una secció final titulada Petites Remembrances, que conté textos elaborats per a les festes de Sant Antoni i records d'infància. Lluny de voler ser unes memòries convencionals, l'autor ofereix una obra humana, propera i plena de detalls.

Miquel Aguilà ha explicat a Ràdio Balaguer que el llibre "és un recull de vivències que fugen de com es relata la història convencional, i abracen aquelles experiències que no estan registrades enlloc i que moltes vegades han fet possible obres i altres gestions. Unes experiències que són dignes de ser conegudes per la ciutadania". També hi comparteix nombroses anècdotes dels seus 24 anys com a alcalde de Balaguer.

Segons Aguilà, el llibre "desvetlla molts fets que la majoria de gent no sap, algunes inèdites, i completa molta informació que no és possible trobar en altres publicacions". L'autor assegura que es tracta d'escrits que ha anat preparant durant molts anys, i que ara veu com una oportunitat per posar-los a l'abast de tothom. En la part de cabòries, Aguilà repassa algunes qüestions que encara recorda amb intensitat, com "el problema per implantar el regadiu amb les zones Zepa o les decisions sobre el traçat de l'Eix Transversal", que van generar intensos debats i implicacions per al territori.

El llibre, a més, s'acompanya de fotografies i il·lustracions que ajuden a contextualitzar els relats i reforcen la voluntat de fer memòria des d'una mirada crítica, però també agraïda i propera. És, en paraules de l'autor, una manera d'explicar el servei públic des de l'experiència viscuda i amb voluntat de compartir.

Durant la presentació Miquel Aguilà ha explicat algunes d'aquestes anècdotes, com per exemple quan van tancar Ràdio Balaguer, o quan va perdre les eleccions al 1991 per 5 vots. Altres són més simpàtiques com el tracte que rebia de TV3, on no volien que surtis per exemple quan es va incendiar la sala d'actes, o quan corria el rumor que en motiu de les olimpíades del 92, havien pactat amb Maragall que portarien tots els gitanos de Barcelona a Balaguer.

També algunes de les "cabòries" com quan l'Eix transversal avia de passar en un inici per Balaguer o que espera que algun dia s'acabi l'autovia Balaguer Lleida. Finalment Aguilà ha agraït a totes les persones que han fet possible aquest llibre.

El conseller Ordeig ha dit que en aquest llibre Aguilà reivindica "la importància de la memòria com a eina per entendre i compartir el sentit del servei públic" i ha afegit que  "qui oblidaa la seva historia és impossible que construeixi el seu futur" . També ha definit Miquel Aguilà " com una persona compromesa amb la ciutat".

Al final de l'acte el nombrós públic que ha omplert la sala ha pogut comprar un exemplar que ha signat l'autor del llibre.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar