L’IPC anual a Ponent i l’Alt Pirineu i Aran puja una dècima al febrer. Es dobla el preu dels aliments mentre que baixen els combustibles que encara no perceben els efectes de la guerra

Per Ràdio Balaguer
61 visites
D2C10340 2846 45B4 Ae44 1Eef396Bb129

L'Índex de Preus al Consum (IPC) es va mantenir en el 2% al febrer a Catalunya, segons les dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE). Es tracta de la mateixa xifra que al gener, que s'explica per la baixada dels preus de l'electricitat, que va contrarestar l'encariment dels restaurants, serveis d'allotjament i alimentació.

La dada catalana va continuar per sota de la mitjana espanyola, que va ser del 2,3%. La inflació subjacent, que no recull els elements més volàtils, va repuntar una dècima després de tres mesos estancada i es va situar en el 2,3%, també per sota de la mitjana de l'Estat (2,7%). Les dades publicades aquest divendres encara no recullen l'impacte de l'esclat de la guerra a l'Iran, que va ser a principis de març.

L 'IPC anual va repuntar una dècima a Girona, fins al 2,1%; i a Lleida, fins a l'1,7%. En canvi, es va mantenir a Barcelona (2%) i va baixar a Tarragona (2%).

L’Índex de Preus al Consum (IPC) es va situar a l’1,7% al febrer a les comarques de Ponent i l’Alt Pirineu i Aran, una dècima per sobre del gener, segons les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Destaca la pujada del preu dels aliments i begudes no alcohòliques, que se situen al 3,8%, el doble que al gener, quan el percentatge era del 2,8%. Per contra, el preu dels carburants, gas, electricitat, aigua i habitatge s’ha vist reduït fins a l’1,6%, set dècimes menys que al gener. Les dades no fan referència encara als efectes de la guerra a l’Orient Mitjà i caldrà veure com es veu reflectit l’impacte del conflicte en el pròxim informe. Al conjunt de Catalunya, la inflació es manté en el 2%.

En el cas de la demarcació de Lleida un altre dels indicadors que també puja és el de la restauració i els allotjaments, que passen del 2,8% al gener, al 3,3% al febrer. Les begudes alcohòliques i el tabac baixen lleugerament 3 dècimes, mentre que el vestit i calçat també davallen 4 dècimes. El transport retalla una dècima al gener i l’ensenyament es manté al 2,2%.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar