Lleida preveu superar enguany les 600.000 tones de farratges exportats a tercers països. Amb una mitjana de 220 certificacions mensuals amb Corea del Sud, Emirats Àrabs i Aràbia Saudi com a principals destins

Per Ràdio Balaguer
72 visites

 La Unitat de Certificació d’Agricultura de la subdelegació del govern espanyol a Lleida preveu certificar aquest any l’exportació a tercers països de més de 600.000 tones de farratges com ara alfals deshidratat, civada, panís i palla, una xifra superior a la registrada els anys anteriors. Segons dades de la unitat, enguany s’han registrat una mitjana de 220 certificacions mensuals tot i que el ritme de certificació per a l’exportació de farratges a tercers països ha experimentat un increment durant l’estiu. Les previsions apunten al fet que entre l’agost i el setembre s’assoliran les 600 certificacions. Els principals mercats de destinació de les exportacions lleidatanes són Corea del Sud, Emirats Àrabs i l’Aràbia Saudí.

El subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, ha donat a conèixer aquestes dades durant la visita que ha fet a les instal·lacions del Grup Venso a Almacelles per conèixer de primera mà la seva activitat com a empresa deshidratadora d’alfals i una de les empreses que exporta farratges a tercers països.

Segons dades de la Federació Espanyola de Fabricants d’Alfals Deshidratat, la producció anual a Espanya d’alfals deshidratat se situa al voltant d’1 milió de tones, xifra inferior a la d’anys anteriors a conseqüència de la reducció progressiva de l’àrea destinada a aquest cultiu i la manca de relleu generacional en el sector agrícola.

Al març, els productors de farratge van fer un crit d’alerta per les dificultats que tenien amb el tancament de l’estret d’Ormuz a l’hora de fer arribar el farratge als principals països exportadors de l’Orient Mitjà. Després d’uns mesos d’aturada on han pogut aprofitar el context climàtic de sequera a Europa venent alfals a països normalment competidors com França, però també a Suïssa o Irlanda, des de fa un parell de mesos han reprès l’enviament a l’Orient Mitjà del seu producte, a uns costos molt més elevats, això sí.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar