Per
Ràdio Balaguer
616 visites
Durant els tres dies de fira, 1.600 socis del Club d'Amics de Lleida, que impulsa el Patronat de Turisme, han visitat el saló de manera gratuïta i a l'espai gastronòmic B-Delicious s'han venut 1.400 tiquets per degustar els vins de la DO Costers del Segre
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida qualifica de positiu el balanç de la participació del conjunt de les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida al B-Travel, que es clausura avui diumenge al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona. Durant els tres dies de fira hi ha hagut una gran demanda d'informació als taulells de Pirineus i Terres de Lleida sobre el conjunt de l'oferta turística de les comarques lleidatanes de cara principalment a les pròximes vacances de Setmana Santa i d'estiu i activitats de caps de setmana vinculades amb el turisme actiu i la natura. Els mostradors han comptat amb una elevada afluència de visitants en demanda d'informació del territori, com també pels membres del Clubs d'Amics de Lleida i per nombrosos participants de la Gimcana organitzada de B-Travel que per poder-hi participar i aconseguir el segell al B-Travel Passport havien de fer-se una selfie amb les fotografies de l'estand Ara Lleida.
La Diputació de Lleida, mitjançant el Patronat de Turisme i la marca turística Ara Lleida, ha tingut una presència destacada al B-Travel amb un espai propi de 64 m2 dins l'estand de l'Agència Catalana de Turisme amb l'objectiu de continuar mantenint i incrementar el nombre de turistes catalans que visiten anualment les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida. L'any 2018 el 52 % de les pernoctacions que es van fer en els establiments d'hoteleria de la demarcació lleidatana van ser de turistes catalans. Aquest percentatge es va incrementar fins al 60 % en el període comprès d'abril a novembre, és a dir, fora de la temporada de neu.
Entre els productes més demandats dins l'espai Ara Lleida, amb les marques turístiques de "Pirineus" i "Terres de Lleida", han destacat les activitats relacionades amb els productes de natura, amb una significació especial del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, els parcs naturals de l'Alt Pirineu i Cadí-Moixeró, i el congost de Mont-rebei, entre d'altres, com també l'oferta vinculada amb el turisme actiu i els esports d'aventura, amb un interès pel ràfting, el senderisme, el cicloturisme, el turisme rural, les rutes culturals. i el conjunt de l'oferta d'allotjament de càmpings i hoteleria.
Així mateix el conjunt d'icones del turisme de Lleida vinculades amb el patrimoni i la natura que han obtingut el reconeixement mundial de la UNESCO com a Patrimoni Mundial, com també per part d'altres organismes internacionals, ha rebut força demanda. El Patronat de Turisme, precisament per donar una major visualització al patrimoni natural i cultural amb reconeixement internacional, ha distribuït al B-Travel la nova publicació "Lleida Patrimoni Mundial". El fullet recull els recursos culturals i naturals de les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida que en els darrers anys han estat reconeguts per la UNESCO com a Patrimoni de la Humanitat, a més dels acreditats per altres organismes vinculats amb aquest ens internacional.
També ha atret força l'interès del públic la resta del patrimoni monumental de les comarques lleidatanes, la nova temporada del Tren dels Llacs i la del Centre d'Observació de l'Univers del Montsec i la seva nova zona d'exposició, a més de les rutes del projecte "Moturisme Ara Lleida". El producte Fruiturisme, que disposava d'una fotografia del mar rosa a Aitona dins l'estand, ha generat força interès entre el públic, tot i trobar-se en la recta final de la campanya a la zona del Baix Segre, si bé encara es pot contemplar en altres llocs de la mateixa comarca del Segrià i les Garrigues, entre d'altres contrades de la plana de Lleida. Les rutes d'enoturisme vinculades amb la ruta del vi com també les d'oli han generat força demanda per part del públic.
A l'espai gastronòmic B-Delicious, el visitant ha pogut degustar a l'estand Ara Lleida, de 16 m2, diferents vins de la DO Costers del Segre mitjançant la compra de tiquets, que també han tingut molt bona rebuda. El taulell atès per Carviresa Cellers ha venut durant els tres dies de fira 1.400 tiquets al preu d'un euro la degustació.
B-Travel Passport
Durant la celebració de la mostra els visitants han pogut participar en una gimcana anomenada B-Travel Passport. Entre els reptes proposats per l'activitat els participants havien de fer-se una selfie a l'estand Ara Lleida i pujar-la a Instagram o Facebook amb els hashtags #ADNLleida i #ara Lleida. Aquesta iniciativa ha generat un gran nombre d'activitat per part dels visitants a l'estand Ara Lleida fent-se fotografies amb els camps florits d'Aitona, les barques de ràfting, la Seu Vella o d'un paisatge de la Val d'Aran. Una vegada superats els reptes que es proposava la gimcana els visitants participaran en diferents promocions turístiques que s'ofereixen al mateix saló.
Club d'Amics de Lleida
Finalment cal destacar que un total de 1.600 membres del Club d'Amics de Lleida han visitat el B-Travel, al qual han pogut accedir de forma gratuïta ensenyant només la targeta que els acreditava com a membres del Club.Tots els membres del Club d'Amics de Lleida que han visitat l'estand del Patronat de Turisme han respost una enquesta de fidelització.
Representació del territori
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida i les diferents oficines comarcals de turisme i patronats de la demarcació de Lleida han participat al B-Travel sota les marques de "Terres de Lleida" i "Pirineus" dins l'estand de l'Agència Catalana de Turisme, que ha aglutinat les diferents marques turístiques de Catalunya.
Al taulell de Pirineus hi han estat representats els consells comarcals de l'Alt Urgell, l'Alta Ribagorça, la Cerdanya, el Pallars Sobirà, el Pallars Jussà i el Solsonès, mentre que al de Terres de Lleida hi han tingut participació directa els consells comarcals de les Garrigues, la Noguera, el Pla d'Urgell, la Segarra, el Segrià i l'Urgell atesos directament pels diferents tècnics de turisme de la demarcació. Torisme Val d'Aran i Turisme de Lleida han tingut un taulell propi dins l'espai Ara Lleida a la zona de Pirineus i Terres de Lleida, respectivament.
El mes destacat
Notícies relacionades
Altres notícies que et poden interessar