Lorena González ha avançat que els serveis tècnics de la Paeria estan treballant per fer una valoració del cost de l’asfaltatge del carrer Cervantes, per posteriorment traslladar als veïns quina part econòmica hauran d’assumir
Pel que fa al pressupost de la Paeria, la paera en cap ha manifestat que han estat revisant números. Tot i això, ha recordat que “l’any passat per aquestes dates encara no hi havia pressupost, i ara s’haurà de mirar qui està disposat a posar Balaguer al centre”
La paera en cap de Balaguer, Lorena González, ha avançat que els serveis tècnics municipals estan treballant en la valoració del cost de l’asfaltatge del carrer Cervantes. L’objectiu és determinar quina part econòmica hauran d’assumir els veïns. Ho ha explicat al programa Actualitat Plural de Ràdio Balaguer, en resposta a una pregunta de Junts per Balaguer, que havia denunciat la deixadesa d’aquest vial. González ha precisat que l’actuació serà provisional, a l’espera de la futura urbanització integral del carrer.
Pel que fa al retard en la instal·lació de la climatització a les llars d’infants, la paera en cap l’ha atribuït als tràmits de licitació i a l’augment de la càrrega de feina arran del trencament amb Treballem per Balaguer. “És molt fàcil crear el relat que no es fa la feina, a un any de les eleccions”, ha afirmat. En aquest sentit, ha assegurat que s’acceleraran els processos administratius per reduir terminis.
En un altre àmbit, González ha confirmat que la Paeria treballa en la compra d’un solar a la zona de la Miranda per destinar-lo a aparcament i donar resposta a la creixent demanda. Aquest espai ha de compensar la pèrdua de places per la construcció de la futura seu dels Agents Rurals, una ubicació que ha tornat a defensar com “la millor opció”.
Sobre l’àmbit educatiu, la paera en cap ha negat que l’anunci de l’ampliació de l’escola Mont-roig sigui una cortina de fum davant el tancament d’una línia d’I3 de Gaspar, anunciat pel Departament d’Educació. González ha remarcat que aquesta decisió “no és responsabilitat de la Paeria” i ha avançat que faran arribar al Departament els acords de la moció aprovats en ple per demanar explicacions, en una reunió prevista a Balaguer.
Pel que fa a les crítiques de l’oposició per no haver informat el Consell General de l’IMPiC sobre el canvi de data de la Nit de la Cultura i la celebració del Balaxou, González ha explicat que les decisions es van prendre després de l’últim consell. “No hi havia cap mala intenció”, ha dit, tot demanant disculpes.
Finalment, en relació amb el pressupost municipal, la paera en cap ha assenyalat que l’equip de govern està revisant xifres. Tot i això, ha recordat que l’any passat per aquestes dates encara no hi havia comptes aprovats i ha advertit que caldrà trobar suports per tirar-los endavant, “ara s’haurà de mirar qui està disposat a posar Balaguer al centre per aprovar-lo” ja que l’executiu del PSC governa ara en minoria.