L'Organisme de Recaptació de la Diputació mou 130M€ anuals en la gestió dels impostos dels lleidatans.

Per Ràdio Balaguer
994 visites
Fa7Ae6Bdcdf96039C01B71E15D2C3185Recaptacio

Quan efectuem el pagament de l'impost sobre vehicles de tracció mecànica del nostre cotxe o domiciliem el cobrament de l'IBI de la nostra llar, l'ajuntament inicia tot un procés administratiu que requereix temps, diners i personal qualificat. 

Per aquest motiu, cada vegada són més els consistoris que decideixen delegar voluntàriament la gestió dels seus impostos municipals a l'Organisme Autònom de Gestió i Recaptació de Tributs Locals (OAGRTL) de la Diputació de Lleida, que treballa per facilitar la gestió i el cobrament dels impostos als ajuntaments de la demarcació.

Dels 231 municipis lleidatans, un total de 228 han delegat voluntàriament la gestió dels seus tributs municipals. Això suposa la tramitació dels impostos de més de 200.000 lleidatans.

Entre ells, l'Impost sobre béns immobles (IBI) de rústica i urbana, l'Impost sobre vehicles de tracció mecànica (IVTM) o l'Impost sobre activitats econòmiques (IAE), multes, taxes municipals i preus públics.

L'OAGRTL mou 130M€ anuals en la gestió dels impostos dels lleidatans, oferint als consistoris una atenció integral en matèria tributària, tant en la gestió com en la recaptació.

Els ens locals aconsegueixen una important reducció de la despesa econòmica, de personal i de temps i els ciutadans es dirigeixen a un únic punt d'atenció des d'on es resolen els tràmits i dubtes d'una forma còmoda, ràpida i propera.

L'OAGRTL compta amb un centenar de professionals i 10 oficines desplegades per les comarques de Lleida, entre elles la de Balaguer.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar