Més d'una desena de carreteres de l'Alt Pirineu i Aran, afectades per la nevada caiguda aquest dilluns. Les precipitacions en forma de neu arriben amb 'sorpresa' a cotes baixes, com ara Sort i la Seu d'Urgell
Protecció Civil de la Generalitat activa en ALERTA el pla NEUCAT per les nevades d'aquest migdia i tarda al Pirineu
La nevada d'aquest dilluns afecta més d'una desena de carreteres de l'Alt Pirineu i Aran, on es necessari circular amb cadenes segons informen des del Servei Català de Trànsit. Algunes d'elles són la C-13 entre Sort i Esterri d'Àneu (Pallars Sobirà), la C-28 al Port de la Bonaigua, des d'Esterri fins a Naut Aran (Val d'Aran), i l'N-230 entre Vilaller (Alta Ribagorça) i Bausen (Val d'Aran). Les precipitacions en forma de neu han arribat a primera hora de la tarda a cotes relativament baixes i en punts com ara Sort i la Seu d'Urgell ha estat rebuda amb "relativa sorpresa". En el cas de la capital pallaresa, s'ha acumulat un gruix equivalent a uns tres dits, mentre que a la de l'Alt Urgell aquest ha estat d'un parell de centímetres.
Altres vies principals afectades per la neu són l'N-260 al Port del Cantó -que comunica les comarques de l'Alt Urgell i el Pallars Sobirà- i al Coll de Perves –entre el Pallars Jussà i l'Alta Ribagorça-. També són necessàries les cadenes per circular per diversos trams del Pallars Sobirà, com ara el la C-13z a Esterri d'Àneu, la C-147 entre Esterri d'Àneu i l'Alt Àneu, L-504 entre Llavorsí i Lladorre i L-510 entre Tírvia i Alins. Mentre, les vies afectades a l'Alta Ribagorça són l'L-500 entre el Pont de Suert i la Vall de Boí i L-501 a la Vall de Boí.
Protecció Civil de la Generalitat ha activat aquesta tarda en ALERTA el pla especial d'emergències per nevades a Catalunya NEUCAT davant les nevades d'aquest migdia i tarda a moltes comarques del Pirineu.
Segons l'avís que ha emès el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) aquesta tarda, es poden acumular més de 5 cm per sobre dels 700 metres sobretot a la comarca de l'Alt Urgell, però també a la Cerdanya, Pallars Jussà, Pallars Sobirà i Alta Ribagorça.
Segons l'SMC, en alguns punts de l'Alt Urgell s'han acumulat entorn dels 3 cm, i al llarg de les dues hores vinents és possible que se superin els 5 cm a les comarques avisades.
Es recomana molta prudència en la mobilitat per aquestes comarques, i informar-se de l'estat de les carreteres abans de sortir de casa.
Tingueu el vehicle preparat per la neu, amb cadenes, manta, una llanterna i el telèfon mòbil carregat amb bateria per si teniu alguna emergència. Eviteu la mobilitat a les zones afectades per la neu si no és imprescindible.
Segons el Servei Català de Trànsit, en aquests moments les afectacions viaries són:
- Per neu són obligatòries les cadenes a:
- L-500 Barruera-Balneari de Boí
- L-501 cruïlla L-500-Pla de l'Ermita
- C-28 Port de la Bonaigua
- C-13 Sort-Esterri d'Àneu
- C-13z Esterri d'Àneu
- C-147 Esterri d'Àneu-Alt Àneu
- L-504 Llavorsí- Lladorre
- L-510 Tírvia-Alins
- A l'N-230 entre Vilaller i Vielha és obligatori l'ús de cadenes i, a més està restringit el pas de vehicles de 3a categoria
- Els camions tenen restringida la circulació a l'N-260 per neu/ gel a la calçada a:
- Sarroca-Pont de Suert (Port de Perves)
- Montferrer i Castellbò-Soriguera (Port del Cantó)