Neix Allotjaments amb DO per divulgar la cultura del vi des dels establiments turístics. La iniciativa ofereix deu establiments ubicats en les dotze regions vinícoles de Catalunya. Entre aquestes Costers del Segre

Per Ràdio Balaguer
516 visites
01Cba24B6B46341Ec8Fc32Bdf8179B50Weballotjamentsambdo
Neix Allotjaments amb DO per divulgar la cultura del vi des dels establiments turístics. La iniciativa s'ha presentat aquest dimarts i ofereix, de moment, deu establiments ubicats en les dotze regions vinícoles de Catalunya. L'objectiu és promoure l'enoturisme gràcies a una escapada "inoblidable" pels visitants. La presidenta d'Allotjaments amb DO, Marta Domènech, ha explicat que la iniciativa servirà per ensenyar i feu viure al client com ells entenen i viuen el món del vi en cadascuna de les regions de Catalunya. Tot això, ha assegurat, amb un compromís per la difusió del patrimoni, l'excel•lència i el respecte i sostenibilitat amb el medi ambient.
 
Entre els deu primers allotjaments hi ha establiments molt diversos, des d'hotels a masies de turisme rural, fins a cellers amb allotjaments i 'bed & breakfast'. La voluntat de l'associació és poder ampliar la iniciativa a tot el territori català i que s'hi pugui vincular qualsevol establiment, allotjament o activitat econòmica vinculada al món del vi.
 
En el cas de la denominació d'origen Costers del Segre s'ofereix una experiència rural i enològica al Vilosell, concretament al Vilosell Wine Hotel.

Un espai singular en un edifici de pedra que data de l'any 1931 al bell mig de la població a la comarca de Les Garrigues, a tocar del celler Tomàs Cusiné i en un paratge natural de vinyes i cabanes de tros pròxim a molts altres atractius turístics.

El director de l'Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI), Salvador Puig, ha celebrat l'adhesió d'una nova entitat al "cognom" DO, que se suma a altres iniciatives com Hotels amb DO o Biblioteques amb DO. El director ha explicat que la marca Denominació d'Origen ha servit per tenir un sector vitivinícola "endreçat" amb ambició de qualitat i excel•lència.
 
Puig ha recordat que segons les dades de l'estudi realitzat per Nielsen, enguany hi ha hagut un 38,7% de consum de vi a català a Catalunya. Un increment respecte al 36% de l'any anterior. Així, el director de l'INCAVI ha assegurat que s'està recollint els fruits de la feina feta durant els últims anys.
 
D'altra banda, la secretària general del departament d'Empresa i Coneixement, Marta Felip, ha celebrat la iniciativa perquè ajuda a la promoció turística de Catalunya. A més, ha destacat que l'enoturisme va lligat als criteris que també es volen defensar com a país com la sostenibilitat, qualitat, recuperació de paisatge i la no estacionalitat en una temporada, fet que el món del vi permet gràcies a la seva desconcentració.
 
 
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar