Neix l'Eix Ambiental de Lleida, que defensarà una sortida verda a la crisi de la Covid-19

Per Ràdio Balaguer
598 visites
Ac4E638261D941D8Ece0E09C38F46Ce1Eixambiental

Davant la tragèdia en la qual ens ha submergit la Covid-19, una vintena d'entitats de la societat civil de Ponent han creat l'Eix Ambiental de Lleida per a treballar en comú i defensar una sortida justa i verd a la crisi del coronavirus. Per a aquestes entitats, els esforços per a la recuperació han de passar per posar en el centre la vida i el medi ambient, impulsant la lluita contra la crisi climàtica i la pèrdua de biodiversitat.

L'Eix Ambiental de Lleida de la Coordinadora d'ONGD i altres Moviments Solidaris neix amb la voluntat de promoure la cooperació, la solidaritat i l'acció territorial, valors que s'han demostrat tan essencials davant la dura crisi que estem vivint. Ho conformen entitats diverses, algunes molt recents i unes altres amb més de dues dècades d'experiència, alguna cosa que demostra la vitalitat del moviment pel medi ambient de Lleida.

Molts experts han assenyalat la relació entre la destrucció de la natura i l'expansió de nous patògens, un model insostenible que acaba acarnissant-se amb els més vulnerables, com està demostrant amb cruesa la Covid-19. Per això, des de l'Eix Ambiental de Lleida es reivindicaran polítiques de sortida de la crisi que no oblidin les altres crisis, la climàtica, la contaminació i la de la pèrdua de biodiversitat, i que posin en el centre la vida de les persones i la cura dels ecosistemes que ens envolten.

Les entitats de l'Eix uniran forces en diverses campanyes i projectes, sota la convicció que el treball en comú, des de la base i des del territori, és imprescindible per a afrontar els immensos reptes socials i ambientals que vénen.

Les entitats que formen l'Eix Ambiental de Lleida són: Associació Terranimal; Canal Viu; Fridays For Future Lleida; Fundació Trenca; Greenpeace; Grew Fundation; Grup de Natura Terres de Ponent; Ipcena; La Banqueta (Juneda); La Sabina; Ergell; Limonium Natura; Naturaleza Rural; OSMON (Organització Social pel Món); Plataforma Aturem l'Incineradora de Juneda; Rebel·lió o Extinció Lleida; Refugi Animals i Plantes de Ponent; Seras Su Voz; Trenca.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar