Només la meitat de les cooperatives de fruita catalanes té web i únicament el 18% compta amb botiga online. Les dades s'han donat a conèixer en el marc de la sessió final del 3r Congrés d'Economia i Empresa de Catalunya a Lleida.

Per Ràdio Balaguer
464 visites
Fa75A1E7136E2De4Ded852C45488Cd99Imatgedelcongrsesconomiaiempresaudllleida
Només el 48,3% de les cooperatives de fruita de Catalunya disposa de web però únicament el 18% té botiga online, segons es desprèn d'una de les ponències del 3r Congrés d'Economia i Empresa de Catalunya, la qual ha analitzat la presència a la xarxa de les 60 cooperatives de fruita de Catalunya, la majoria de les quals de Lleida, amb l'objectiu de determinar si aquestes entitats estan adaptades al comerç electrònic. 
 
Segons l'estudi, "la majoria dels llocs web ofereixen un bon nivell d'informació però un nivell mitjà-baix d'interactivitat", mentre que "només les que tenen botiga online arriben al procés de maduresa". 
 
El treball també constata l'existència d'una relació proporcional entre les vendes i el fet de tenir lloc web o no tenir-ne. També determina una relació directa entre exportar i comptar amb web, ja que 8 de 9 cooperatives que exporten en tenen. Pel que fa a les xarxes socials, Facebook i Twitter són les més utilitzades, tot i que només 15 les tenen actualitzades.
 
La sessió final a Lleida del 3r Congrés d'Economia i Empresa de Catalunya, organitzat pel Col•legi d'Economistes de Catalunya sota el lema 'Cap a un model eficient i equitatiu', ha tingut lloc aquest dimarts a la Facultat de Dret, Economia i Turisme de la UdL. 
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar