OPOSICIÓ VEÏNAL AL PROJECTE ACTUAL DE SUPRESSIÓ DE PASSOS A NIVELL A TÉRMENS. Demanen la paralització del projecte que inclou entre la construcció de diversos talussos de centenars de metres de llarg i la col.locació de passarel.les metàl.liques de més de
Un grup de veïns de Térmens han demanat la paralització del projecte de supressió de passos a nivell dut a terme per Ferrocarrils de la Generalitat, que inclou entre altres la construcció de diversos talussos de centenars de metres de llarg i la col.locació de passarel.les metàl.liques de més de 7 metres d'altura per creuar la via.
Des del grup es considera un malbaratament de recursos públics al no tenir sentit que es construeixi aquest pont sobre la via (que té un cost de més de 2 milions d'euros) quan a escassos 100 metres hi ha d'anar la continuació de l'autovia Lleida-Balaguer. Amb la continuació de l'autovia, el número de vehicles que passaran per l'actual pas a nivell serà mínim. Per tant, el que és defensa prioritàriament és el fet que el Departament de Territori ha de donar-se pressa amb la continuació de l'autovia i la construcció del nou pont cap a Menàrguens.
De la mateixa manera, posen en dubte que es tracti d'un punt negre. Segons els veïns no els consta que hi hagi hagut cap accident mortal en aquest punt des de que hi ha barreres. Si ara amb major trànsit no hi ha hagut cap accident, el dia que n'hi haurà menys, encara la possibilitat d'accident encara serà menor. Passos a nivell amb barreres n'hi ha molts arreu del país i si el sistema automàtic de tancament de barreres el tenen en bon estat i manteniment no hi ha d'haver cap problema.
Cal recordar que el poble ja té actualment diverses barreres que separen el poble en pocs metres de diferència: el canal, la via, la carretera i ara només falta una nova barrera (el talús aquest d'una banda) i el dia que col·loquin els armatostes metàl·lics per creuar a peu la via.
La nostra segona proposta és que es convertís en tramvia de la mateixa manera que està previst fer-se a Balaguer. El tren ha d'estar integrat dins del poble i servir per facilitar la mobilitat. Per tant, demanem que no es duguin a terme aquestes obres ja licitades i de l'altra que es replantegi tot el projecte de supressió de passos a nivell.
Des del grup també lamentem que des de l'Ajuntament d'una banda no hagi informat al poble d'aquest macro projecte (tot i que des d'Activem Térmens així ho vam demanar en pic vam assabentar-nos del projecte) i de l'altra que pel seu compte no ha sabut o no ha volgut incidir sobre Ferrocarrils perquè ajustessin el projecte al que Térmens necessita.
A mitjans dels anys 90 el poble es va unir per forçar a Renfe, per a què es duguessin accions que milloressin la seguretat de la línia. Durant dies els veïns de la localitat van tenir tancada la via amb bales de palla i altres obstacles i finalment es va aconseguir el que es demanava. Per tot això consideren que si 15 anys més tard ho han de tornar a fer ho faran.