PIMEC Comerç Lleida posa en marxa una campanya per reivindicar la importància del comerç i la restauració local. Gairebé 4.300 establiments de tot el territori s'han adherit a la iniciativa 'Escolta el batec del teu comerç'
PIMEC Comerç Lleida dona el tret de sortida a la campanya "Escolta el batec del teu comerç" amb l'objectiu de posar en valor el comerç i la restauració local i visualitzar les seves fortaleses i el seu valor afegit. La iniciativa, que enguany compta amb uns 4.300 establiments comercials i d'hostaleria del territori adherits, vol impulsar la consciència col·lectiva sobre els avantatges de la compra i el consum al territori.
Durant la presentació de la campanya, el president de PIMEC Comerç Lleida, Manel Llaràs ha explicat que és una iniciativa que ja es va celebrar l'any passat a Lleida, però que enguany "hem volgut traslladar-la al conjunt del territori català per fer-la més forta i convertir-la en un espai de reivindicació propi per sumar totes les veus possibles". A Lleida, una de les novetats respecte a l'edició passada és que s'hi ha sumat associacions i entitats veïnals que "veuen el comerç com una part indispensable dels barris i les comunitats". En aquest sentit, la campanya compta amb la Federació d'Associacions de Veïns de Lleida i altres organitzacions de veïns i veïnes. Pel que fa a la restauració, la Federació d'Hostaleria de Lleida també s'ha sumat a la iniciativa de PIMEC Comerç. El seu gerent, Ramon Solsona, ha expressat que "comerç i restauració van de la mà, és una realitat i l'hem de tenir present per treballar plegats".
Llaràs també ha manifestat que aquesta campanya, que se celebra de manera global a tot el territori català amb més de 19.000 establiments adherits, "ha de ser un batec pel comerç i la restauració local i de proximitat, que considerem vital per una ciutat o territori perquè genera riquesa i diversifica l'oferta" i ha afegit que un altre dels objectius és "recuperar la tradició i l'esperit de les compres nadalenques amb qualitat i serveis que es mereixen aquestes dates".
El president de PIMEC Comerç Lleida també ha expressat que amb aquesta acció "ens desvinculem del Black Friday perquè és una jornada promoguda per les grans corporacions digitals i els grans establiments comercials i no ens representa ni socialment ni culturalment, perquè tenim uns altres valors que ens diferencien i que hem de promoure".
Les associacions adherides participaran en la campanya decorant els establiments amb la imatge gràfica de la iniciativa i fent difusió dels valors de la proximitat a través de les xarxes socials. A més, s'han plantejat altres accions als comerços com el repartiment de globus, obsequis, vals de compra, exposicions de fotografies d'artistes locals, decoració i tematitzacions especials, etc. Aquestes accions estan previstes pels dies 1, 2 i 3 de desembre, tot i que a nivell comunicatiu la campanya s'allargarà durant tot el mes per aprofitar l'època de les compres nadalenques.