Pimec demana enfortir el comerç de proximitat i actualitzar la llei que regula el sector. L'entitat considera 'indispensable' equiparar les condicions normatives entre el comerç físic i el digital
Pimec Comerç ha demanat enfortir el comerç de proximitat i actualitzar la llei que regula el sector, en la seva intervenció en la comissió d'Empresa i Treball del Parlament. L'entitat considera "indispensable" equiparar les condicions normatives entre el comerç físic i el digital per així afavorir una competència "més equilibrada". La presidenta de Pimec Comerç, Mònica Gregori, ha explicat que en els darrers cinc anys el sector del comerç ha experimentat una "transformació profunda" marcada per canvis accelerats en els hàbits de consum, l'evolució digital, els nous models de negoci i la necessitat d'oferir experiències de compra. "Estem preocupats per la debilitat dels establiments de proximitat davant aquests canvis", ha assegurat Gregori.
"Tot plegat pot obligar a fer abaixar la persiana, com ja ho han fet alguns", ha avisat la presidenta de Pimec Comerç, que considera imprescindible que qualsevol modificació normativa tingui com a prioritat "la protecció i promoció del model comercial català, evitant polítiques que puguin afavorir la desertització, la pèrdua de capital local o l'empobriment de l'espai públic". Gregori també ha apostat per "simplificar i adaptar la normativa a la dimensió de les pimes del sector" i ha recordat que els comerços de proximitat no només proveeixen de béns i serveis, sinó que són "una peça essencial per la millora de la convivència, la cohesió social, la sostenibilitat mediambiental i la seguretat, entre altres".
Per aquest motiu, ha assenyalat que la Llei de Comerç ha de vetllar per evitar que es generin posicions de domini que puguin posar en risc la competència i el progrés compartit. En paral·lel, la presidenta de Pimec Comerç ha reivindicat mesures per fomentar la dignificació, la professionalització, la digitalització i la transformació del sector, juntament amb eines i recursos per l'administració local que garanteixin l'aplicació de polítiques de promoció i ordenació comercial.
Entre les esmenes de Pimec Comerç a l'avantprojecte de modificació de la Llei de Comerç hi ha l'equiparació de condicions normatives entre el comerç físic i el comerç digital, i establir una possible taxa de repartiment del comerç electrònic per garantir que tots els canals de venda competeixin en "igualtat de condicions fiscals" i amb els mateixos estàndards de protecció per al consumidor. Pimec Comerç també proposa mantenir la durada màxima de les activitats promocionals en dos dies anuals – en comptes dels tres dies proposats – amb l'objectiu d'evitar que es perjudiqui encara més el comerç de proximitat, que ja es veu afectat per esdeveniments comercials generalitzats i promocions constants de les grans cadenes a través de les xarxes socials.