Salut obre la tercera dosi a tots els majors de 18 anys quan faci cinc mesos de la segona o d'haver passat la covid. D'altra banda, no descarta la utilització del passaport covid en la reobertura de l'oci nocturn
Les persones d'entre 18 i 29 anys ja poden demanar cita per a la tercera dosi si han passat cinc mesos de la segona. Salut va obrir la setmana passada el calendari de cites per a aquest grup d'edat, però havia de fer vuit mesos des d'haver completat la pauta. Això es va fer pensant en els joves que es van vacunar abans del que els tocava per edat, com ara cuidadors de gent gran. Aquest grup d'edat es va començar a immunitzar de forma massiva a l'estiu i, per tant, ara s'han començat a complir els cinc mesos de la seva pauta completa. Això sí, el document de Salut indica que cal esperar per la dosi de record si s'ha passat la covid-19 en els últims cinc mesos, tot i que en casos excepcionals es podrà rebre a partir de les quatre setmanes.
D'altra banda, el departament de Salut no descarta la utilització del passaport covid en la reobertura de l'oci nocturn a Catalunya. La directora de CatSalut, Gemma Craywinckel ha explicat aquest dijous a 'Els Matins TV3' que la data i les condicions encara "no estan fixades". "En aquest moment s'ha considerat que la mesura del passaport es podia alliberar, però no puc dir si tindrà o no tindrà correlació amb l'oci nocturn", ha afegit. Així, ha recordat que el certificat es considera "una capa més de protecció" com la distància, la higiene de mans, la mascareta, la ventilació o les vacunes.
D'altra banda, Craywinckel ha subratllat que tot apunta que s'ha arribat a una fase "d'estabilització", amb una variant que genera un alt volum de casos, però amb un menor impacte pel que fa a les hospitalitzacions.
Preguntada per la normativa europea que només accepta una PCR com a garantia d'haver passat la covid, la directora de CatSalut ha reconegut que li "sap greu", però també ha avisat que el sistema català "no pot assumir" l'obligatorietat de fer aquestes proves per aquells que vulguin viatjar. "Com a país els tests d'antígens ens són útils per buscar, trobar i controlar la pandèmia, aquesta setmana hem fet més de 100.000 proves", ha subratllat.