Territori i Sostenibilitat impulsa un programa de millores al corredor viari entre Tàrrega i Alfarràs (C-53 i C-26). El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha presentat el pla aquest matí a Balaguer
El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha presentat avui a Balaguer un programa d'actuacions de millora al corredor que formen les carreteres C-53 i C-26 entre Tàrrega i Alfarràs. Els dos eixos d'aquest programa són, d'una banda, executar obres per afavorir la seguretat viària a les travesseres al llarg del seu recorregut i, de l'altra, avançar en els projectes de condicionament i construcció de variants.
L'eix viari entre Tàrrega i Alfarràs pertany a la xarxa bàsica secundària de la Generalitat; la C-53 registra un trànsit d'uns 7.800 vehicles diaris de mitjana –amb un 10% de vehicles pesants– i la C-26, uns 3.300, amb un 12% de pesants.
El Departament de Territori i Sostenibilitat està elaborant un estudi per a definir quines són les actuacions de millora més adients per a millorar la seguretat viària tant de conductors com de vianants en les vuit travesseres del corredor: Anglesola, Tornabous, la Fuliola, el Tarròs, Bellcaire d'Urgell, Castelló de Farfanya, Algerri i Alfarràs. Aquest projecte, que concretarà la inversió necessària, estarà enllestit abans de la primavera i s'impulsaran progressivament els treballs durant aquest any i el que ve.
L'objectiu principal d'aquestes obres és pacificar el trànsit i millorar la seguretat viària, tot contribuint que els conductors redueixin la velocitat en circular per les travesseres.
D'altra banda, el Departament iniciarà durant aquest any la redacció els projectes constructius corresponents a la construcció de variants per evitar el pas per l'interior de nuclis urbans i el condicionament de la carretera entre variants de la C-53 (Tàrrega-Balaguer) i de la C-26 (Balaguer-Alfarràs). Els projectes que es redactin seran compatibles amb un futur desdoblament d'aquest corredor.
Tram C-53: Inclou les variants d'Anglesola, Tornabous-la Fuliola i Bellcaire d'Urgell i el condicionament de tot el tram entre variants i la ronda de Balaguer.
Tram C-26: Inclou les variants de Castelló de Farfanya, d'Algerri i d'Alfarràs i el condicionament de la carretera en els trams interurbans
El condicionament d'aquests trams i la formació de variants comporten una inversió estimada total de prop de 153 MEUR.